A tisztán napenergiával hajtott Mahi Two 2021 szeptemberében indult útnak Spanyolországból, és fél év elteltével, ebben a hónapban ért partot a Francia-Antillákon, Martinique-sziget egy homokos partján. Ember nem utazott rajta, a hajót automatizált rendszerek vezérelték.
A 4 méteres kompozit műanyag hajótestet egy Torqeedo Cruise 2.0 hajtotta, amihez Solbian napelemek termelték, és két 24 voltos akku tárolta az energiát. Az elective.com cikke szerint a hajó átlagosan 10-15 kilométer per órás sebességgel haladt, és 4300 tengeri mérföldet - csaknem 8000 kilométert - tett meg.
A Mahi Two útjának első néhány hónapja során a hajó jól haladt viharban is. Amikor a felhős idő miatt a napelemei kevesebb áramot termelhettek, a hajó csökkentette a sebességét a gazdaságosabb energiafelhasználás érdekében.
Januárban az látszott a partra sugárzott adatokon, hogy a Mahi Two-n jelentősen megnőtt az áramfogyasztás. Azt feltételezték, hogy a hajó léket kapott és a beinduló a fenékvízszivattyú okolható a megnövekedett energiaigényért - írja a hajózás.hu.
Amikor azután 700 mérföldnyire a tervezet céltól minden jel eltűnt, azt gondolták, hogy a Mahi Two elsüllyedehetett. Nem ez történt.
Két hónappal később partra futott a Francia-Antillákon, Martinique-sziget egy homokos partján.
A hajó 2.4 Terabyte adatot termelt útja során, ezt a tervező csapat most hozzáférhetővé teszi további kutatások céljára.