Müller Eszter, az eSCom Kft. projektmenedzsere kifejtette: a Médiaunió Alapítvány 2021 júniusában hirdette meg a Felemelő történetek című pályázatát, amelyben a koronavírus-járvány következményeinek társadalmi hasznosságát bemutató példákat vártak.
A beérkezett több mint 100 pályaműből szakmai zsűri választott ki négy különleges történetet, amelyről egyenként félperces, társadalmi célú hirdetésként megjelenő rövidfilm készül.
A már leforgatott két rövidfilm egyike egy masszőrként dolgozó, kislányát egyedül nevelő édesapáról szól, aki a támogató közösség erejével tudott kilábalni a járvány okozta nehéz helyzetéből.
A másik, elkészült kisfilm egy Balatonalmádiban létrejött adománybankról szól, amelynek segítségével az emberek tárgyi, vagy egyéb támogatást, például fűnyírást, főzést ajánlhatnak fel a rászorulóknak.
Müller Eszter elmondta, hogy a zsűri további hat történetet is kiemelt. Ezekkel köztéri plakátokon, újságokban és online felületen lehet majd találkozni.