A bejelentés szerint a gép akár 300 kilométer/órás sebességgel is képes repülni, és akár 4 tonnát is a levegőbe emelhet.
"Olyan biztonságos, mint a hajók, de ötször-hatszor gyorsabb, valamint a hagyományos repülőgépekhez képest sokkal nagyobb tömeget emel fel, miközben olcsóbb, és kevesebb üzemanyagot fogyaszt" - jelentette ki a Sanghajban lévő Tongdzsi Egyetem professzora, a kutatás második számú vezetője.
A hírek szerint a szerkezet tervezői azt használják ki, hogy a légellenállás a felére csökken, amikor egy gép eléri a fesztávolsága kétszeresének megfelelő föld (vagy tenger) feletti magasságot.
A már idézett fejlesztőmérnök elmondta: a földhatás aerodinamikai előnye, a felhajtóerő miatt legkevesebb harmadára csökken az üzemanyag-fogyasztás, egy ugyanakkor méretű hagyományos repülőhöz képest.
Az egyetem tervei szerint 2013-ra kifejlesztenek egy 50-üléses prototípust, 2016-17-re pedig egy 200-400 tonna teherbírású változatot.