Mindössze két nappal a torna kezdete előtt derült ki, hogy a FIFA-val 75 milliós üzletet kötő Budweiser mégsem árulhat a helyszíneken alkoholos sört.
A hírre reagálva a cég egy később törölt Twitter-bejegyzésben úgy reagált, hogy "Hát, ez kínos", de pár nap alatt eldöntötte, mi legyen a rengeteg sörrel - írja a The Guardian.
Később a következőt tették közzé: "Új nap, új tweet. A nyertes ország kapja meg az összes Budot. Kié lesz?"
A döntés hatására a közösségi médiában sokan kezdtek el azon gúnyolódni, hogy a lépés visszatartó erővel bír a világbajnokság megnyeréséhez, mivel az amerikai sörmárka hírneve egyes európai országokban rossz, annak ellenére, hogy a belgiumi Leuvenben székelő AB InBev tulajdonában van.
"A Budweiser mindenkinek tökéletes ürügyet adnak arra, hogy ne nyerje meg a tornát" - viccelődött egy felhasználó a Twitteren.
Bud Zerót továbbra is lehet kapni a stadionokban. A Budweiser 1986 óta szponzorálja a foci-vb-ket. Gianni Infantino, a FIFA elnöke szerint a helyzet - melyben nem tudták meggyőzni Katart arról, hogy az eredeti elképzelés, a sörök stadionokban történő értékesítése mellett maradjon meg - még jobban összekovácsolta a sörgyártót és a szervezetet.
Jelen állás szerint tehát az, aki december 18-án megnyeri a vb-t, a 35 millió dollárnyi pénzdíj mellett rengeteg sört is hazavihet.