A közlemény szerint Peter Garnry, a Saxo Bank vezető részvénypiaci stratégája úgy véli, hogy a szponzorok és támogatók közül az Adidasnak és a China Mengniu Dairy-nek a legnagyobb a kitettsége a világbajnokság felé. A sportszergyártó szerinte tartja jó pozícióit, és mint gyorsan forgó fogyasztási cikk-márkánál, hat rá a rendezvény sikere, vagy éppen a vártnál kisebb népszerűsége. Ugyanakkor mivel a piac ezt nem képes pontosan előre látni, valószínű, hogy valamilyen irányú elmozdulás lesz a labdarúgó-vb hatására a jelenlegi árazástól.
Megjegyezte, hogy a China Mengniu Dairy még decemberben aláírta a szponzori szerződést a Nemzetközi Labdarúgó-szövetséggel (FIFA), így a világbajnokság hivatalos ivójoghurt- és jégkrémszállítója lesz, amit nagy hirdetési költségvetéssel is megtámogat.
A stratéga rámutatott, hogy a vb a teljes kínai online hirdetési piacra kihathat. A legnagyobb kínai keresőoldal, a Baidu és partneri hálózata, valamint az online és mobil hirdetések piacán gyors ütemben növekvő kínai tech óriás, a Tencent nyertesei lehetnek a rendezvény pozitív hatásának. Emellett olyan sportfogadási társaságok is számíthatnak bevételeik felfutására, amelyek részvényei nyilvánosan forognak, mint például a GVC Holdings, a William Hill, a Playtech, a Kindred Group és a Betsson.
Kitért arra is, hogy a sörgyártók eladásait alig befolyásolja a vb, idén sem számítanak arra, hogy ez változni fog.