A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappen, a Red Bull versenyzője rajt-cél győzelmet aratott a Forma–1-es Szaúdi Nagydíjon Dzsiddában. A 26 éves holland pilótának ez az idei második és pályafutása 56. futamgyőzelme, mellyel növelte az előnyét az összetett élén. Verstappen sorozatban 43. alkalommal végzett pontszerző helyen és ez karrierje során a 100. dobogós pozíciója, egyben ő a legfiatalabb az F1 történetében, aki elérte ezt a mérföldkövet. A holland címvédő Vettel, Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Alain Prost, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen után a hatodik versenyző lett az F1-ben, aki eljutott 100 dobogós helyezésig.
A Red Bull ráadásul kettős győzelmet ünnepelhetett Dzsiddában, Verstappen mögött ugyanis az egy héttel ezelőtt rendezett idénynyitó bahreini futamhoz hasonlóan csapattársa, a mexikói Sergio Perez végzett másodikként, míg a dobogó alsó fokára Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője állhatott fel.
Vámosi Péter, a Motorsport Online főszerkesztője arra emlékeztetett az InfoRádióban, hogy sokan reménykedtek abban, hogy a részben utcai pálya kedvezhet Sergio Pereznek, de nem tudott közelebb kerülni csapattársához, a továbbra is megközelíthetetlen Verstappenhez, a többi istállónak pedig esélye sincs megszorítani a Red Bullt.
"Továbbra is úgy néz ki a forgatókönyv, ahogy tavaly, hogy esetleg időmérő edzésen valamennyire fogható még Max Verstappen is, de versenykörülmények között kifújják a teljes mezőny orrát, ott minimum három tizeddel, de adott esetben fél másodperccel gyorsabbak körönként, mint a második legjobb erő, amely most már majdnem szinte biztosan kijelenthető, hogy a Ferrari. Ők egyébként egy kicsit előreléptek, de ahhoz, hogy megfogják az energiaitalosokat, ez még mindig kevés" – értékelt a szakértő.
Vámosi Péter úgy látja, a Red Bull verhetetlen, a Ferrari legalább egy kör erejéig tudja vele tartani a versenytempót, és a második helyet birtokolhatja a csapatok versenyében, míg a McLaren a Mercedesszel csatázhat. Az Aston Martinnak szerinte ugyanaz a gyengéje, mint tavaly a Haasnak, hogy csak az időmérőn gyorsak, ott is inkább csak Fernando Alonso, de a futamon neki is hátra kell figyelnie, mert a rajtpozíciójánál nem tud előrébb lépni.
A szakíró szerint az is meglepetés, hogy mikörben már a Haas is szerzett a két futamon legalább egy pontot, viszont a Williams, az egykori Sauber, a korábbi Toro Rosso és az Alpine meg egyáltalán nem szerzett még pontot, és szerinte ez az utóbbi számára eléggé rossz hír, mert gyári Renault-csapat kiemelt figyelem övezi.