Az elmúlt hétvégén Barcelonában csapott össze a Forma–1 mezőnye: a ferraris Charles Leclerc az élről esett ki, így a Mercedes lett a Red Bull legnagyobb kihívója, ám végül a világbajnok Max Verstappen a Spanyol Nagydíjon is győzni tudott csapattársa, Sergio Perez és George Russell előtt.
Vámosi Péter szerint a Red Bull győzelmében a kulcstényező, hogy sikerült faragni a versenyautó súlyából, illetve részben a jó gumikezeléssel is fölé tudtak nőni a Ferrarinak. "Amellett, hogy persze van egy korszakos zseni mérnökük, Adrian Newey, aki a Lotus atyjához, Colin Chapmanhoz mérhető" – jegyezte meg. Utóbbinak olyan újítások fűződnek a nevéhez, mint az az ék alakú karosszéria vagy a versenyautók szárnyai.
A látottak alapján még messze nem tökéletesek az autók, vannak még gyerekbetegségeik, ami az új szabályzattal nemcsak várható volt, hanem remélt is – tette hozzá Vámosi Péter. „Hogy ne legyen az, hogy mindig minden autó végigmegy. Ha ilyet akarunk látni, nézzünk Le Mans-t” – fogalmazott.
Vámosi Péter szerint annyiban mindenképp izgalmasan alakul a szezon, hogy a három legnagyobb csapatnál – Ferrari, Mercedes, Red Bull – is látni még hibát. Ennek ellenére az viszont stabil, hogy ezek az istállók adják a top hat versenyzőt, akik közül kikerülhet egy-egy verseny győztese, eddig leginkább Leclerc vagy Verstappen.
A Racingline.hu főszerkesztője úgy véli azonban, hogy Sergio Pereznek is lenne keresnivalója, de esetében például Katalóniában alkalmaztak egy csapatutasítást, amiért nem is volt boldog a mexikói. „Sajnos egy ennyire eredményorientált sportágban, mint a Forma–1, ezt így kell játszani, amit a mai generáció legalább Michael Schumacher óta tudja” – fogalmazott.