- Ricciardo kezdte az élen az F1-es idényt
- A végén csattan az ostor - íme a 2021-es Ferrari!
- A Portugál Nagydíjjal vált véglegessé a versenynaptár - íme
- Orosz zászlóba öltözik idén a Haas F1-es kocsija - képek
- Bemutatták a nagy visszatérő Alonso F1-es kocsiját
- Ezzel az autóval lehet egyedüli csúcstartó Hamilton
Szakértők szerint a jövő hétvégén kezdődő Forma-1-es világbajnokságon a Red Bull az eddigieknél jobban megszorítja, sőt, akár le is győzheti a 2014 óta egyeduralkodó Mercedest, különösen ha a címvédő nem tud eleget javítani a múlt heti tesztszezonban mutatott autóján.
Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője egyelőre azonban óvatosságra int.
"Teszteredményekből természetesen nem indulunk ki Forma-1-es szezon előtt, hiába mutatja mindenki azt, hogy minden szép, minden jó, minden nagyon szuper. Amit talán komolyan lehet venni, hogy ki tette meg a legtöbb kört; sejthetjük, hogy azok az autók tényleg megbízhatóak" - figyelmeztetett a szakértő az InfoRádióban.
Ebből kiindulva:
- az Alpha Tauri, illetve az Alfa Romeo 422 kört teljesített a tesztnapokon
- a kicsit lesajnált Ferrari volt mögöttük a legszorgalmasabb
- a gyári Mercedes 304, a "zöld Mercedes" (Aston Martin), vagyis a tavalyi Racing Point 314, a frissen váltott McLaren pedig szintén alig, bár "megbízhatónak tűnik".
A Red Bullra külön "elmélete" van Vámosi Péternek.
"Ha megnézzük az elmúlt évek lefolyását, az történt, hogy az energiaitalosok nagy szájjal megérkeztek, hogy na, most tényleg elkapjuk a Mercedest, aztán gyors kijózanodás jött, de az év második felében mindig összeszedték magukat, versenyeket is nyertek, voltak olyan pályák, ahol megszorongatták az ezüst nyilakat."
Most annyiban új szerinte a helyzet, hogy kis túlzással ugyanazok az autók lesznek, mint tavaly, kivéve, hogy 2021-ben némileg módosítani kellett a leszorítóerőn, illetve a padlólemezen, hogy több előzést - és így több piruettet - lássunk.
"Biztos, hogy ez lesz az idei év kulcsa, hogy ki hogyan oldotta meg a házi feladatot, hogy stabil legyen az autó hátulja.
Ezt ronthatta el a Mercedes eddigi egyeduralkodóként. A McLaren viszont úgy tűnik, jól, saját megoldásokkal is előálltak a wokingiak. Nagyon várom, hogy ki lesz az, aki két hét alatt még megpróbál valami hasonlóval kirukkolni, mint amit a diffúzor hatású padlólemez jelent" - ecsetelte Vámosi Péter, aki úgy látja, a Red Bull hátulja sem "ideges", Sergio Perez és Max Verstappen tesztje alatt sem volt semmi gond, utóbbi nem véletlenül kifejezetten optimistán is várja a jövő heti szezonkezdetet.