A franciák álláspontja szerint a Racing Point 2020-as kialakítását nagy mértékben inspirálta a 2019-ben világbajnok Mercedes.
A Renault beadványa a vb-sorozat szabályzatának több pontjára is utal, a többi között arra, hogy az autókban csak olyan alkatrészeket lehet használni, amelyeket a csapatok saját maguk fejlesztettek, és amelyeknek a szellemi tulajdonával ők rendelkeznek, amíg az adott idény tart. Ugyancsak problémás lehet, hogy még együttműködés esetén sem lehet ezt a szellemi tulajdont átadni a partnernek.
Az FIA úgy találta, a Renault óvása megalapozott, vizsgálatra érdemes, és ebbe bevonta a Mercedest is. A felügyelők az óvás miatt berendelték magukhoz a Racing Point képviselőit Spielbergben – írta a Nemzeti Sport.
Később a FIA a Twitteren közölte, hogy befogadta az óvást és további vizsgálatokat folytat le az FIA Technikai Bizottságának vezetésével. A bizottság helyszínen lévő képviselője zár alá vette Pérez és Stroll autójának kifogásolt alkatrészeit, hogy azokat részletes vizsgálatnak vesse alá. A felügyelők továbbá arra kötelezték a Mercedest, hogy adja át a tavalyi autójának (W10-es) első és hátsó fékjéhez tartozó légbeömlőket.
We confirm that Renault DP World F1 Team has submitted a request to the Stewards of the Event for clarification on the legality of the Racing Point RP20. We have no further comment on this matter until the Stewards have arrived at a decision.
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) July 12, 2020
Emlékeztetnek: már az első kollektív téli teszt óta nehezményezik a középmezőnybéli csapatok, hogy a Racing Point idei autója túlzottan hasonlít a Mercedes 2019-es modelljeire. Az autó néhány elemét illetően történhet egyeztetés két csapat között – például ha közülük az egyik a másik motorszállítója –, ám a Renault szerint több, a szabályok által tiltott információcsere történhetett az idényt megelőzően a Racing Point és a Mercedes között.