Legalább július közepéig nem lehet tömegrendezvényeket tartani Franciaországban, elhalasztották a Tour de France profi országúti körversenyt és valószínűleg ez lesz a sorsa a Formula-1-es Francia Nagydíjnak is. Az autósport elitkategóriájának szereplői most már a júliusi ausztriai kezdésben bíznak, de még az is erősen kétséges Vámosi Péter, a Racingline.hu szakportál főszerkesztője szerint. A szakértő különleges dolgokat pedzeget az idény tervezése kapcsán.
"Érdekes a Francia Nagydíj pályájának a helyzete, mert épp ezzel kapcsolatban vetették fel többen is, hogy különböző pályavonalak használhatók rajta, így pedig több futam is megrendezhető lenne itt. Mások azt vetették fel, hogy Silverstone-ban, a Brit Nagydíj helyszínén legyen egy oda-vissza verseny, ez két futam lenne" - sorolta a szakmán belüli ötleteket a szakíró arra, hogy hogyan lehetne megmenteni az idényt a Forma-1-ben.
Szerinte elképesztő ütemben zajlik az ötletelés és a megoldáskeresés, de abban biztos, hogy a június végi Francia Nagydíjra keresztet lehet vetni, ahogy az osztrák érdekeltség,
a Red Bull is szentül meg van győződve arról, hogy a következő, júliusi nagydíjnak Ausztria már helyet tud biztosítani,
és Werner Kogler sportminiszter szerdán közölte: az osztrák kormánynak nincs ellenére, hogy nézők nélkül, zárt kapuk mögött rendezzék meg július elején a Forma-1-es Osztrák Nagydíjat a spielbergi Red Bull Ringen. A szakíró azonban kételkedik ebben, és megjegyezte, hogy ugyanaznap az osztrák televízióban elhangzott: június végéig már biztosan semmilyen tömegesemény nem lehet Ausztriában.
Ezzel együtt azonban a logisztika, a csapatok és a technika szállítása még a repülős közlekedés újraindulásával is nehézkes,
szerinte legfeljebb július eljére állhat össze egy nagydíj a kontinensen,
vagyis a Brit Nagydíj vagy a Magyar Nagydíj jöhet szóba kezdésként. Már ha lesz egyáltalán idény.
Mint az Infostart is beszámolt róla, a száguldó cirkuszt is uraló szervezet korábbi vezetője, Max Mosley, de mások is - például a volt F1-vezér Bernie Ecclestone - szorgalmazzák, hogy öntsenek tiszta vizet a pohárba, és töröljék a teljes idényt.
"A MotoGP-ben már pedzegetik ezt, hogy már csak 2021-gyel számolnak" - vont párhuzamot Vámosi Péter, aki szerint az idényelhalasztáson kívül
azt is megszülheti a helyzet, hogy nem váltanak a top sorozatok minden évben teljesen új technológiára, hanem rögzítik a kereteket, és azon belül kell évről évre a legjobb megoldásokkal előállni
- csapatnak, gyártónak, motorfejlesztőnek. "Ez pedig a nézőnek lesz jó, mert bár szinte márkakupák alakulnak így ki, de el fog dőlni, hogy tényleg a versenyzők-e a jók" - zárta gondolatait.
Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!