A hatalmas köd és az eső miatt a mentőhelikopter nem tudta volna megközelíteni a kórházat egy esetleges balesetet követően, így a versenyzők nem teljesíthettek mért kört.
Talán nem mindenki emlékszik, miért fontos ez.
1986 májusában Franciaországban, a Paul Richard pályán tesztelt a formula-1-es mezőny, amikor az olasz, kétszeres futamgyőztes Elio de Angelis Brabham-jéről levált a hátsó szárny, az autó pedig a korlátnak csapódott és kigyulladt.
A versenyző kulcscsonttöréssel megúszhatta volna a balesetet, ám a késve érkező segítség és a mentőhelikopter hiánya miatt belélegzett füst miatt másnap a kórházban elhunyt.
Az ő balesete óta kötelező mentőhelikopternek bevethető állapotban a pályán tartózkodnia minden pillanatban, amikor versenyautó van a pályán.
Hasonló időjárási okok miatt az első szabadedzést is csak részben tudták lebonyolítani, s mindössze 14 pilóta autózott mért kört - írta az MTI. A szabadedzés eredményeit itt találják.