A riói olimpia olyan kérdéseket vetett fel, amelyekre muszáj lesz mondani valamit - kezdte értékelését Dénes Ferenc. A sportközgazdász szerint például azzal a problémával is foglalkozni kell, hogy az olimpiai mozgalomban világszerte egyre több közpénzt költenek el.
„Bármilyen furcsa is egy sportközgazdász szájából, de túlságosan a pénzről kezdett el szólni a dolog. Az olimpiai eszmét legtisztábban azok a sportolók jelentették, akik a legtöbbet keresik. A dream-team-et azok az emberek hozták, akik rengeteg pénzt keresnek a sportból” - mutatott rá a szakértő.
Dénes Ferenc nagy problémának tartja a direkt politikai megnyilvánulásokat és a kölcsönös doppingvádakat is.
„Az is tönkre vágta az olimpiát, hogy egymást vádolták a sportolók, miközben persze voltak nagyszerű pillanatok is, amikor például egymást segítve értek célba. De ez azért jelez valamit. Egyrészt a feszültséget, hiszen nagyon sok pénzről van szó, másrészt az embernek az jut eszébe: a sportolók tudják, hogy miről beszélnek” - fogalmazott.
A szakértő pozitívumként említette meg, hogy Rióban megtartották az összes versenyt, és nem történt katasztrófa, amitől pedig sokan féltek.
Dénes Ferenc szót ejtett Hosszú Katinka és Kozák Danuta marketingértékéről is.
A sportközgazdász szerint Hosszú Katinka egy nagyon jól menedzselt sportoló, akinek márkaértékét jelentősen megnövelte a kiváló riói szereplés. Kozák Danuta ugyanilyen eredményes versenyző, de a személyisége és a sportága kevésbé teszi alkalmassá az üzleti értékesítésre, mint Hosszút.
„Hosszú Katinka márkaneve Rióban egybeforrt azzal, hogy megkérdőjelezhetetlenül egy magyar hősről van szó, eltűnt az amerikai felkészülési rendszer-bélyeg a háttérből. Egy szponzor szempontjából ő az egyik legvonzóbb nem futballista és nem csapatsportágat képviselő magyar sportoló, ő tudja a legnagyobb ismertséget, a legpozitívabb márkamegfelelést hozni, kerül amibe kerül” - fejtette ki a sportközgazdász.
Megítélése szerint Kozák Danuta személyisége emberileg nagyon szimpatikus, üzletileg viszont kevésbé kihasználható.
„Sajnos ahhoz, hogy valaki sztár legyen, kell, hogy legyen valamilyen „stich”-je , valamitől legyen érdekes. Az én kedvenc férfiúszóm is csendes, visszahúzódó, de ezt a dolgot sajnos nem lehet eladni. Ráadásul Danuta azért is van nagyon nehéz helyzetben, mert a kajak-kenut is nagyon nehéz eladni. Komoly nemzeti érték van a dologban, de kereskedelmileg nagyon nehéz ezt átkonvertálni” - mondta Dénes Ferenc.