Az állam nem vállal szerepet a Közép-Európa-rali szervezésében, támogatóként vesz részt az előkészítésben - mondta az InfoRádiónak az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium sportügyekért is felelős államtitkára.
A Magyar Turizmus Zrt.-n keresztül az állam 52 millió forinttal támogatja a rendezvényt, a kiadás pedig megtérül: több milliárd forintos bevételt várnak - hangsúlyozta Ujhelyi István, aki szerint a verseny közvetett és közvetlen haszna is felbecsülhetetlen az ország számára.
A legóvatosabb becslések szerint is több tízezer ember látogat majd el a tereprali futam ideje alatt Budapestre és a Balaton partjára, az áprilisi roham pedig közvetlen hasznot hozhat a vendéglátósoknak, szállodásoknak és sok más szolgáltatónak is - tette hozzá az államtitkár.
A versenyt világszerte komoly érdeklődés övezi azután, hogy elmarad a Dakar-rali - jelentette ki Ujhelyi István, aki szerint a verseny óriási promóciós lehetőség az ország számára.
Az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium sportügyekért is felelős államtitkára szerint már nem fontos, hogy Magyarországról indul-e a 2009-es Dakar-rali, hiszen az április 20-án induló verseny sokkal nagyobb hasznot hoz.Szalay Balázs tereprali-versenyző az InfoRádiónak elmondta: a következő három hétben kiderül, hogy kik állnak majd ott április 20-án a Közép-Európa-rali rajtjánál, az azonban már most is biztos, hogy a Mitsubishi, a Volkswagen, a BMW és a Hummer itt lesz.
A kamionos egységek közül részt vesz a versenyen az MAN tavalyi Dakar-győztes együttese, és elindul a versenyen a KTM teljes motoros csapata - tette hozzá a Dakar-ralit és a Közép-Európa-ralit is szervező cég, az A.S.O. képviselője.
Sok magyar egység is tervezi az indulást, a motorosok közül máris harmincan jelezték, hogy szeretnének nevezni - közölte a Szalay Dakar Team csapatfőnöke.
A Közép-Európa-rali szervezésében és lebonyolításában 28 magyar versenybíró és nyolc technikus vesz majd részt a 24 francia szakember mellett - fűzte hozzá Szalay Balázs.
Arra a kérdésre, hogy a Szalay Dakar Team milyen eredményt szeretne elérni a tereprali futamon, Szalay Balázs azt válaszolta: "Természetesen szeretnénk megnyerni a versenyt."
Kárpótlás
Palik László tereprali-versenyző az InfoRádiónak elmondta: kárpótlás az elmaradt Dakarért a Közép-Európa-rali.
A Hungaroring Sport Zrt. elnöke szerint ezzel a futammal kerül fel Magyarország a rali típusú autósportok világtérképére, amelyen a Formula-1 miatt már jó ideje szerepelünk.
A terepralis szerint nem jelent majd előnyt a magyar versenyzőknek, hogy Magyarországon zajlik majd a futam jó része. Egyrészt, mert a pályákat nem lehet előre bejárni, másrészt pedig, mert a mezőny többi tagja is nagyon felkészült.
Palik László elmondta: ha direkt módon nem is, azért közvetetten, ahogyan Magyarországot, úgy a Formula 1-et is promotálják majd.
Hanganyag: Farkas Dávid