Ujhelyi István, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium államtitkára a hét elején tárgyalt a Dakar-ralit szervező cég, az ASO vezetőivel. Bíztatóak az előjelek, de még nincs végleges döntés. Szóba került a 2010-es Dakar-rali prológjának magyarországi megrendezése, valamint egy másik, még idei, Veszprém környéki verseny is.
Ez utóbbi mikor lehetne?
Nincs konkrét időpontja, április, május környékén lehetne. Ez egy kárpótló verseny lenne azoknak, akik a január elején lefújt idei Dakar-ralin indultak volna. Ezen a viadalon térítésmentesen indulhatna mindenki, aki részt vett volna a 2008-as ralin.
Valóban szóba került ez a lehetőség is, de az ASO nem írt még alá megállapodást. Keresik a megoldást, és a lehetséges helyszíneket, de nincs aláírás közelében a megegyezés.
Dél-Amerika reális alternatíva lehet?
Elképzelhető és megoldható, hogy Argentínából induljon a rali. 2000-ben Párizs-Dakar-Kairó volt a verseny neve, akkor hajóval vitték a járműveket Le Havre-ból Dakarba, és innen kellett Kairóba eljutni. Hasonlót el lehetne képzelni bármely helyszínnel.
Ez ronthatja a budapesti indulás esélyeit?
Nem, mert más évről van szó. Budapest 2010-re írt alá előszerződést, a dél-amerikai rendezést pedig 2009-re tervezik.
{{keretes_cim}}
Ujhelyi István a Népszabadságnak elmondta: az ASO a sivatagi körülményekhez ugyan nem hasonlító, ám a hazai ralifutamoknak rendszeresen otthont adó Várpalota és Veszprém környéki lőterek murvás pályáin képzeli el a nyolc-tíz napos versenyt. Az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium államtitkára hozzátette: a cég tervei között egy Balaton márkanevet viselő, ötfordulós nemzetközi sportrendezvény megszervezése is szerepel. Ezen a franciák kerékpározásban, úszásban, maratoni futásban, vitorlázásban és golfban is megszerveznének egy-egy nagyszabású balatoni sporteseményt.
Hanganyag: Farkas Dávid