A csapat a kamionokat és az autókat készíti fel a péntek reggeli gépátvételre. A sajtóautót ma ellenőrzik. Ez egy olyan kocsi, amelyben négy újságíró utazik majd; a segítségükkel több hírt tudunk adni arról, hol tart a csapat.
Ön a tizedik Dakar-ralijára készül. Mire számít?
Portugáliában egy hete szakad az eső, emiatt az itteni kemény, gyors pályák sártengerré változtak. Ez minden bizonnyal sok versenyzőnek okoz majd nagy meglepetést: lehetséges, hogy sokan nem készülnek ezekre a csúszós etapokra.
Az európai szakasz után következik Marokkó, majd kilenc nap Mauritániában.
Nagy valószínűséggel Mauritániában hullik majd el a mezőny nagy része, hiszen ott rendkívül hosszú, nehezen járható, homokdűnés szakaszok várhatók. Megtizedelődik majd a társaság, így, aki ezeket a napokat átvészeli, sikeresen célba fog érni. A szenegáli szakasz már sima ügy.
2010-ben Budapestről startolhat a Dakar-rali. Mit tesznek Magyarország népszerűsítése érdekében?
Magyar napot szerveztünk a Magyar Turizmus Zrt.-vel közösen. Egy ilyen eseménynek kézzel fogható haszna lenne: tavaly Lisszabonban egymillió ember volt kíváncsi a rajtra, idén pedig még nagyobb tömeget várnak. Ha csak feleannyian ott lennének a budapesti rajtnál, már annak is hatalmas haszna lenne. A jogdíj 2,2 millió euró, az állam azonban körülbelül 8 millió eurónyi bevételre tehet szert.
A mezőny ezután a Balaton-felvidéket járná be. Nem tehetik tönkre azt a területet?
Bizonyosan nem, hiszen a verseny egy katonai lőtéren zajlana, ahol nap mint nap tankok járnak. Készült is egy tanulmány arról, hogy milyen hatással lenne a verseny a környezetre. Eszerint a mezőny áthaladása a területen a tankok közlekedéséhez képest jóval kevésbé káros.
Hanganyag: Németh Zoltán