Nem gondoltam volna, hogy eljutunk idáig. Tíz Dakar-ralin indulni nagyon sok. Ez 12 évbe telt, ez alatt felnőtté vált a csapat, komoly gárdát építettünk fel. Immár négy kamionnal és két autóval indulunk el, míg sok motorost mi szervizelünk. A régióban is kivívtuk azt a szerepet, hogy bíznak bennünk. Emellett a támogatói kör is felfejlődött annyira, hogy lehet rá hosszú távon alapozni.
Mennyire reális célkitűzés a legjobb 20-ba kerülés?
A legszebb álmunk lehet, hogy benne leszünk a legjobb 20-ban. Annyira megerősödött a Dakar-rali iránti kedv, hogy rengeteg versenyző indul. 250 versenyautó indul idén a tavalyi 180-hoz képest, és a gyári csapatok is több autót indítanak, vagyis nehéz lesz az élmezőnyben szerepelni.
Mennyiben tűnik nehezebbnek a verseny útvonala, és az, hogy 1500 kilométerrel hosszabb a táv?
Sokkal nehezebb a verseny azáltal, hogy hosszabb a táv. A szervezők nehéz szakaszokat tettek a versenybe. Megpróbálták azt a nehézséget visszaadni a Dakar-ralinak, ami a tavalyi viadalból hiányzott.
Mennyivel erősebb autóval vágnak neki a versenynek?
Immár megkapjuk a technikai segítséget is a General Motorstól. A detroiti cég készíti a motort, mi nem is nyúlhatunk bele. Sokkal erősebb a motor és az autó is ezáltal. Az új kamion még nincs kész, úgy hogy van még munkánk, de szerintem meg fogja érni a belefektetett munkát.
Hanganyag: Farkas Dávid