A negyedik helyen a német Nick Heidfeld (BMW), az ötödiken a brazil Felipe Massa (Ferrari) végzett. A hatodik helyet az olasz Giancarlo Fisichella (Renault), a hetediket a szintén olasz Jarno Trulli (Toyota), a nyolcadikat pedig a finn Heikki Kovalainen (Renault) szerezte meg.
A rajt döntött
A sepangi pálya különlegessége, hogy szemben a legtöbb versenyhelyszínnel ellentétben a páros rajthelyeket megszerző pilóták vannak előnyben a rajtnál.
A többi között ezt használta ki a McLaren két pilóta az első métereken: a másodikként induló Alonso megelőzte a brazil Felipe Massát, a negyedikként rajtoló Hamilton pedig - akárcsak Melbourne-ben - most is parádézott: az egymást zavaró Ferrari-versenyzőket nehezebb autóval is simán maga mögött tudta.
Miközben Alonso körről körre csaknem egy másodperccel növelte előnyét az üldözőkkel szemben, addig Massa Hamiltont szorongatta. A brazil próbálkozott is - vesztére. Először még pályán tudta tartani az autóját, majd másodjára kisodródott, és csak az ötödik helyre, a német Nick Heidfeld mögé ért vissza.
Raikkönen - talán okulva Massa hibáiból - nem is próbált Hamilton elé kerülni, pedig neki is könnyebb volt a Ferrarija.
Alonso már az összetettben is az első
Az angol szupertehetség az első bokszkiállás után elszakadt a finn sztártól, akinek az autójába ezúttal kifejezetten sok üzemanyagot töltöttek. Mint kiderült, ez a taktika sem jött be, bár a futam végére közel került Hamiltonhoz. Alonso sikerét senki nem veszélyeztette, hatalmas fölénnyel nyert, és átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben Raikkönentől.
A spanyol klasszis 18, Raikkönen pedig 16 pontot szerzett eddig. Hamiltonnak 14 pontja van. A konstruktőröknél a McLaren előnye kilenc pontra nőtt a Ferrarival szemben.
A következő versenyt, a Bahreini Nagydíjat a jövő hétvégén rendezik Sakhirban.