Az öthónapos szünet után a hétvégi Ausztrál Nagydíjjal megkezdődik a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság. A sorozat idén 17 futamból áll, a mezőny három verseny után május második hetében érkezik először Európába.
A Magyar Nagydíjat augusztus 5-én rendezik. A szezonzárót ismét Interlagosban tartják: a Brazil Nagydíj október 21-én lesz.
Az InfoRádió által megkérdezett szakértők és a fogadóirodák a finn Kimi Raikkönen (Ferrari) és a címvédő spanyol Fernando Alonso (McLaren) csatáját várják, de az előszezon tesztjein kiemelkedően szereplő Felipe Massa (Ferrari) elsősége sem jelentene meglepetést, hiszen a három legesélyesebb versenyző közül egyedül a brazil nem váltott csapatot.
Wéber Gábor, a magyar F1 Racing magazin főszerkesztője az InfoRádióban azt mondta, hogy Raikkönen a világbajnokságon már gyorsabb lesz Massánál, aki azért az első versenyeken talán okozhat meglepetést finn csapattársának.
Mivel most a Ferrari tűnik a legerősebbnek, Wéber Gábor szerint a McLaren és Alonso csak futamgyőzelmekig jut a szezonban.
Dávid Sándor Forma-1-es szakíró a Gólvonal című sportmagazinban azt emelte ki, hogy Alonso a legjobb pilóta a mezőnyben, és csak a McLaren-Mercedesen múlik, hogy sorozatban harmadszor is megnyeri-e a világbajnokságot.Montoya kapott újoncként hasonlóan nagy lehetőséget
Az év újonca címért nagy csatát vívhat a wokingiak brit tehetsége, Lewis Hamilton és a Renault finn versenyzője, Heikki Kovalainen.
A kolumbiai Juan Pablo Montoyának 2000-ben kínált Williams-BMW-s szerződés óta nem volt példa arra a Forma-1-ben, hogy egy újonc élcsapatnál kezdje meg szereplését. Más kérdés, hogy Montoya a tengerentúlon már korábban befutott, így Sir Frank Williams nem kockáztatott nagyot a leigazolásával.
A Williams és a BMW tavaly óta két külön csapat, de erre az évre mindketten felkészültebbnek tűnnek 2006-hoz képest. A Honda, a Toyota és a Red Bull egy-egy tesztnapot leszámítva gyengélkedett, így kérdés, hogy a dobogós helyezések sorsába bármikor is beleszólhatnak idén.
A mezőny kiscsapatai keveset teszteltek, ráadásul a Torro Rossóval és a Spykerrel szemben a Super Aguri csak Melbourne-ben, a hétvégi szezonnyitón próbálja ki új autóját.
Az Ausztrál Nagydíj első szabadedzése most éjfélkor kezdődik. Az időmérő edzést szombaton, a futamot pedig vasárnap hajnali négy órától rendezik.