A negyedik helyen az angol Jenson Button, az ötödiken a finn Kimi Raikkönen, a hatodikon az olasz Jarno Trulli, a hetediken a német Ralf Schumacher, a nyolcadikon pedig a szintén német Nick Heidfeld ért célba.
Közülük leginkább Raikkönen dicsérhető, aki a 11. helyről rajtolt, és jó stratégiájának köszönhetően pontot szerzett.
A hétszeres világbajnok német Michael Schumacher 17 körrel a szuzukai futam vége előtt motorhiba miatt az első helyről feladta a versenyt. Hasonló eset legutóbb 2000-ben fordult elő a mostani szezon végén visszavonuló pilótával.
A Ferrari versenyzője két kör után megelőzte az élről rajtoló Massát, és kieséséig vezetett - viszonylag magabiztos, öt-hat másodperces előnnyel az ötödik helyről hamar felzárkózó és most is remekül vezető spanyol riválisa előtt.
Alonso sikerével visszaelőzte Schumachert. A Ferrari sztárja csak akkor zárhatja pályafutását nyolcszoros világbajnokként, ha Interlagosban, a záró futamon nyer, míg Alonso nem szerez pontot.
A konstruktőrök között a Renault előnye kilenc pontra nőtt a Ferrarival szemben. Két hét múlva, a Brazil Nagydíjon Alonso új motorral indulhat, akárcsak a most keisett Michael Schumacher.