A vasárnapi labdarúgó-világbajnoki döntőn kiállított Zinedine Zidane mellett nem csak a közvélemény, de a jelek szerint egyéni szponzorai is kiállnak. Legalábbis erre utal, hogy valamennyien megerősítették hosszú távra aláírt szerződésüket a francia válogatott volt csapatkapitányával.
A Le Figaro című napilap szerint a francia válogatott jelmondatát ("Együtt élünk, együtt halunk") Zidane egyéni szponzorai is magukénak vallják, akik szerint a csúfos vég - az olasz Marco Materazzi mellkason fejelése - semmit nem változtat Zidane csodálatos karrierjén és különleges személyiségén.
A multik Zizou mellett
A Danone például tudatta: "Zidane kiállítása nem teszi kérdésessé a 2015-ig aláírt szerződést". A labdarúgó a vállalat gyermekeket segítő nagykövete lesz, már szeptemberben a 10-12 éveseknek rendezett Danone Nations Cup-on lesz személyesen jelen, majd a cég első bangladesi tejtermék-gyárát fogja felavatni.
A Generali szerint Zidane a francia labdarúgás jelképes alakja marad, amit az is bizonyít, hogy a 2006-os világbajnokság legjobb játékosának választották.
Az adidas 2017-ig támogatja a francia klasszist, s karrierjének elismerése jeléül internetes oldalt (www.mercizidane.fr) nyit szombattól.
A közvélemény támogatja a volt csapatkapitányt
Közben egy közvélemény-kutatás szerint a franciák 61 százaléka továbbra is példaképként néz fel a visszavonulását korábban bejelentette klasszisra, a megkérdezettek többsége ugyanakkor méltatlannak tartja, hogy a 34 éves klasszisnak így kellett befejeznie pályafutását.
A felmérésen 78 százalék egyetértett a Nemzetközi Labdarúgó Szövetség (FIFA) döntésével, vagyis hogy a játékmester volt a németországi torna legjobb játékosa.