Az indianapolisi futam első körében két tömegbaleset is történt. Az egyik elején a hirtelen fékezni kényszerülő Kimi Räikkönen McLarenjébe hátulról belerohant csapattársa, Juan Pablo Montoya.
A kolumbiai versenyző az eset után sajnálkozott, szégyennek minősítette a kieséseket, ugyanakkor nem ismerte el saját felelősségét. Montoya kiemelte, hogy az ütközés előtt - miután az angol Jenson Button leszorította a két McLarent - Räikkönennek hirtelen nagyot kellett fékeznie.
Räikkönen: Nézd vissza a videón, és megtudod, mi történt!
A versenybíróság előtt és a csapat hivatalos közleményében a finn pilóta sem hibáztatta Montoyát. Räikkönen diplomatikusan annyit mondott, hogy "nyilvánvaló, mi történt". Korábban az őt faggató újságíróknak a videofelvételek egyszerű visszanézését javasolta.
Hozzátette, hogy a baleset veszélye mindig fokozott a középmezőnyben autózók számára, de így is nagyon nehéz lesz kiheveriük az Indianapolisban történteket.
Dennis láncreakcióról, Haug közvetve Montoya hibájáról beszélt
Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke arról beszélt, hogy az incidensnél Montoya jobbra nézett, ezért nem tudott idejében reagálni az előtte zajló eseményekre. A wokingiak első embere óvatosan megjegyezte, hogy nem egyszerű a saját pilótáit kritizálni, mindenkinek profihoz méltóan kell dolgozni.
Dennis szerint láncreakció részese volt Räikkönen és Montoya: a videofelvételek alapján a német Nick Heidfeld Buttont akadályozta, aki Montoya felé vette az irányt, ezután pedig elkerülhetetlennek tűnt az ütközés.
Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója ugyanakkor egyetértett az évek óta már szakkommentátorként dolgozó Niki Laudával, aki azt mondta, hogy az egyik baleseteknél altalában a hátulról érkező pilóta - ez esetben Montoya - a hibás.
Coulthard: Kösz, Juan!
A kolumbiai pilótával nem éppen baráti viszonyt ápoló David Coulthard megköszönte mclarenes utódjának a manővert. A hetedikként célba érő skót annak is köszönhetően szerzett két pontot, hogy Montoya eltakarította előle a riválisokat.
Néhány héttel ezelőtt a Red Bull versenyzője kikelt magából a kolumbiai viselkedése miatt, és gusztustalannak nevezte Montoya vezetési stílusát. Később Coulthard elnézését kért kemény szavai miatt.
Heidfeld most megúszta
A balesetnél a nézők leginkább Heidfeldért aggódhattak: a német versenyző BMW-jével a levegőbe emelkedett, megpördült, de sértetlenül szállt ki a roncsból.
A Forma-1-ben a szigorú biztonsági előírások miatt az utóbbi időben már igen ritka a sérüléssel járó incidens, de az indianapolisi pálya így is a veszélyesebbek közé tartozik. A célegyenes előtti ovális részen a pilóták óránkénti 325-335 km-es sebességig gyorsulnak, itt egy technikai hiba már komoly problémát okozhat.
Ralf Schumacher ezúttal sem ért célba
A Michelin-gumi hibája miatt Ralf Schumacher 2004-ben és tavaly is megsérült az Egyesült Államok Nagydíján. Két éve több futamot is ki kellett hagynia a Williamsszel, és egyes orvosi jelentések szerint egy időre még a pályafutása is veszélybe került a futamon történtek miatt. Emlékezetes, hogy a baleset után két percig mozdulatlanul ült roncsgépében a tehetetlen német versenyző, mire a segítségére siettek.
Tavaly a Toyotához igazolt Ralf Schumacher az egyik szabadedzésen ismét összetörte autóját, és nem is állhatott volna rajthoz, igaz, a francia gumigyártó végül visszaléptette az összes csapatát. Az ifjabbik Schumacherrel történtek hívták fel a figyelmet az abroncs általános hibájára, ez volt a kirobbantója a tavalyi indianapolisi botránynak.
Ralf Schumachernek biztosan nem az indianapolisi a kedvenc versenye. A Toyota versenyzője vasárnap az ötödik helyen - a címvédő spanyol Fernando Alonso előtt - haladt, amikor műszaki hiba miatt fel kellett adnia a futamot.
Bátyja, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher magabiztosan nyerte meg a versenyt, amelyet összesen kilenc pilóta fejezett be.