A tavalyi év után - a #metoo mozgalmak, és új irányzatok - joggal gondolhattuk, hogy átíródik a filmipar, de nem így történt - véli Kárpáti György filmkritikus.
"Cannes-ban nem látszódott, hogy melyek azok a kiugró idegennyelvű filmek, amelyek az Oscarra egyértelműen esélyesek. Locarnó-ban és Velencében kicsit talán tisztult a kép, de
kevés az egyértelmű favorit, amire egyáltalán azt mondanánk, hogy a legjobb idegennyelvű film Oscar-esélyese
- tette hozzá a szakember.
A kritikus szerint az egyik nagy befutó a Velencében fődíjat nyert Alfonzo Cuarón filmje, a Roma. Erre az alkotásra mindenki azt mondja, hogy az év egyik legjobb filmje, de hatalmas problémát okoz, hogy a gyártó a Netflix, így felmerül a kérdés, milyen promóciót tudnak majd mellérakni.
Természetesen Nemes Jeles László Napszállta című filmjét is szeretnénk az esélyesek között látni, de a rendező filmje nem olyan, mint a Saul fia, ami nem jelenti azt, hogy ne lenne jó - magyarázta a filmkritikus.
A többi potenciális film mind megfordult valamilyen fesztiválon, viszont ezek az alkotások ilyen-olyan oknál fogva picit megosztók, így Kárpáti György szerint még a legjobb öt Oscar-nevezett film esetében is nagyon sok a nyitott kérdés, mivel ezek a filmek nem annyira igazodnak a nagy egész rendbe. Inkább saját eddigi elképzelésiket képviselik a rendezők.
Kárpáti György úgy látja, hogy a legsikeresebb alkotások inkább Ázsiából, vagy Latin-Amerikából érkeztek,
ezeknél az országoknál viszont nincsenek olyan Oscar-hagyományok, vagy a filmek nem annyira Oscar-kompatibilisek, tehát nem felelnek meg az Amerikai Filmakadémia ízlésének.