„Adott egy jazzt játszó nagyzenekar, big band – akik 1964-ben felkérést kaptak az amerikai kormány által szponzorált turnéra a közel- és távol-keleti országokba – és adott egy Egyesült Államokban született, a jazz gyökerein nevelkedett szerzőpáros. A turnéról visszatérve születtek meg ezek a dalok, amelyek részben Billy Strayhorn, részben pedig Duke Ellington szerzeményei” - mesélte Fekete-Kovács Kornél.
„Nagyon érdekes, ahogy a jazzmuzsika alapjain megjelenik az a dallamvilág, amit a turnén magukba szívtak. Ez a Far East Suite”
- mondta a Modern Art Orchestra vezetője.
„Én annak vagyok a híve, hogy ha van egy zenekarunk, akkor – annak mentén, hogy ez természetesen egy tiszteletadás is az eredeti szerzőpárosnak – megpróbáljuk ezeket a zenei anyagokat picit átformálni a saját magunk által meghatározott hangzásvilágra, ami jelen esetben a Modern Art Orchestrának az instrumentációja” - vallja Fekete-Kovács Kornél.
Hozzátette, hogy mivel a zenekarukban van vadászkürt, tuba és gitár is, ezeket is próbálták óvatosan becsempészni az eredeti instrumentáció mellé, aminek végére az orchestra vezetője szerint nagyon szép eredmény született.
Vasárnap pedig hagyományosan Zenehajó előadás lesz. A programsorozatban idén minden alkalommal más-más nagyzenekari hangszer kerül a középpontba.
„Most az egyik kedvenc hangszeremhez értünk el, a trombitához.
Az a dal, amit a gyerekekkel és a szüleikkel közösen fogunk megírni, a trombitáról fog szólni, és a dallam középpontjába is a trombitát és a trombitakórust helyezzük. Ezen a dalon keresztül próbáljuk bemutatni, hogy ennek a hangszernek, hangszercsoportnak milyen funkciója van a jazzben és a jazz nagyzenekarban, a big bandben” - számolt be Fekete-Kovács Kornél.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!