A Spotify bejelentette, hogy előfizetőinek a száma meghaladta az 50 milliót, ezzel tovább növelte előnyét a streaming zenepiacon. A második Apple Music nagyjából 20 millió fizető felhasználót tudott eddig gyűjteni.
A Spotify növekedése megdöbbentő: a kilenc éve működő, stockholmi központú zeneszolgáltató 2015 júniusában érte el a 20 milliós határt, 2016 márciusában a 30 millióst, és tavaly szeptemberben a 40 millióst. Tulajdonképpen
a tempó most egy kicsit lassult,
de így is látványos a felhasználói kör növekedése.
Egyelőre úgy tűnik, tévesek voltak a jóslatok, amelyek a streamingpiac telítődését vetítették előre. A Spotify a személyre szabható szolgáltatásaival - és az olcsó áraival - hűséges felhasználói kört tudott kiépíteni.
A cég értékét 8,5 milliárd dollárra becsülik, csakhogy a hatalmas növekedés dacára még mindig veszteséges. Az utolsó nyilvános mérlege szerint 2015-ben 2,18 milliárd dolláros bevétel mellett 194 millió dolláros deficitet kellett elkönyvelnie. Az ok egyszerű:
nagyon drágák a jogdíjak, és nagyon alacsonyak az előfizetési díjak.
A 30 millió zeneszámból álló kínálat fenntartása és bővítése költséges, a cég kiadásainak több mint 80 százalékát költi el a lemezkiadóknál. Most épp az okoz bizonytalan helyzetet, hogy a három legnagyobb kiadóval nem tudott még hosszú távú megállapodást kötni, miközben ez alapfeltétele lenne a tőzsdére lépéshez, amelyet a további fejlődés érdekében már régen meg kellett volna lépnie a vezetésnek.
A költségekkel egyelőre nem tud lépést tartani a bevételi oldal: a havonta nagyjából tíz dollárt fizető prémiumfelhasználóktól eredő pénz és az ingyenes zenehallgatóknak lejátszott hirdetések sem elegendők a nyereséges működéshez. A felhasználói kör viszont épp fordított: nagyjából a Spotify-hallgatók 30 százaléka fizet a szolgáltatásért, a többség ingyenesen használja, és inkább meghallgatja a számok között lejátszott reklámokat.
Új rekord született a hétvégén
Ed Sheeran brit énekes legújabb, Divide című albuma rekordot döntött a Spotify-on: egyetlen nap alatt 57 millióan hallgatták meg a frissen megjelent lemezt. A 26 éves zenész a The Weeknd korábbi csúcsát szárnyalta túl, az együttes Starboy című zenei albuma tavaly novemberben 29 milliós hallgatottságot ért el.
Sheeran pénteken megjelent új lemezének egyik száma, a Shape of You is beállított egy csúcsot: több mint tízmilliós rekordjával az egy nap alatt legtöbbször meghallgatott szám lett a Spotify online zeneszolgáltatón.