Nagyon ritka az a kortárs magyar színdarab, ami ennyire egzakt, tulajdonképpen profi módon van megírva és szerkesztve, mindeközben költői – hangsúlyozta Horváth Illés.
„Nem szabad elfelejteni, hogy Szálinger Balázs elsősorban költő. Azért is különleges ez az anyag, mert nagyon fordulatos és izgalmas krimi, kalandregény, aminek mélységei és költészete van. Humoros, fordulatos és izgalmas, nagyon különleges karakterekkel, emberábrázolással. Már első olvasásra is nagyon élvezhető és olvasmányos volt.”
A történet egy valós történelmi szituáción, Julius Caesar egy kevéssé ismert történetén alapul: elrabolják a kalózok, de a rendező kiemelte, mindenben a mai kort szerette volna megjeleníteni.
„Nem tudtam nem látni a szövegben és a történetben a ma zajló eseményeket: a keletieket, a nyugati civilizáció alakulását, az Európai Unió, az európai társadalom alakulását. Minden mondat adta magát, annyira a mi korunkról, a társadalmunkról, a politikusainkról, a rendszereinkről és gondolkodásmódunkról szól, hogy nem volt kérdés, hogy ne egy tőlünk helyrajzilag és időben is távol eső történetet meséljek el, hanem arról beszéljek, ami ma velünk történik.”
Horváth Illés elmondta, a Zsámbéki Színházi Bázis ideális volt a kalózok életterének megjelenítéséhez, a Trafóbeli előadás sok változást okoz az előadásban.
„A zsámbéki tér annyira különleges, ami után nem lehet futni Budapesten egy színházban, nem akartam azt reprodukálni mesterségesen. Most egy színházi előadást kell létrehoznunk. Bízom benne, hogy az előadás miatt volt izgalmas, nem a közegéért. Ez egy vállalható feladat, amit igyekszünk megugrani” - fogalmazott Horváth Illés.