A Balkán a barbár, nyers erő szinonimájaként él a hétköznapi gondolkodásban és a legtöbb művészeti alkotásban. De létezik egy másik Balkán is, amely árnyalni képes ezt a sztereotípiát, és amely befolyásaival gazdagabbá tette a magyar művészetet - közölték a szervezők az MTI-vel.
A szezonzáró Bábel-est alapritmusát az a Boris Kovac adja, aki már első albumán újraértelmezte és a Balkánra hangolta a New York-i repetitív iskolát. A felvételen szinte minden hangszeren az apai ágon magyar származású, multiinstrumentalista zenész játszik; őt hallhatjuk szaxofonon, klarinéton és tárogatón, citerán és vibrafonon, szintetizátoron, ütőhangszereken és magnószalagokon. New Ritual Group nevű zenekara mellett több projektje is futott; a The Last Balkan Tango és a World After History című lemeze Európa-szerte kirívó visszhangot kapott.
A Kossuth-díjas Tolnai Ottó az 1965-től 1992-ig megjelenő legendás vajdasági folyóirat, az Új Symposion első nemzedékének volt főszerkesztője, de egy betiltott folyóiratszám miatt elmozdították posztjáról. Az egykori Ifjúság című újvidéki hetilap mellékletéből 1965-ben kinövő társadalmi, művészeti és kulturális folyóirat rendkívüli hatással volt a hetvenes-nyolcvanas évek magyar irodalmára. Nyelvezete, formai korszerűsége, nyitottsága és szabad szellemisége miatt azóta is a legrangosabb magyar nyelvű folyóiratok között tartják számon az Új Symposiont, amely esetenként képzőművészeti album vagy lemez formájában látott napvilágot. Itt jelent meg Boris Kovac első lemeze is. Az est moderátora Balázs Attila író-újságíró, aki szintén több szállal kötődik a folyóirathoz.
Sebő Ferenc életművét is több helyen átjárja a Balkán, elég csak a balkáni népköltészet egyik magyar népfordítójának, Nagy László Ki viszi át a szerelmet? című költeményének megzenésítésre gondolni. Mostani vendége Bognár Szilvia népdalénekesnő lesz.
A nemzetközileg is jegyzett Duna Művészegyüttes táncosai ezen az estén a balkáni ritmusokat táncolják el a színpadon.