Zimányi Zsófia arról is beszélt, hogy az állami támogatók tavaly a költségek 38 százalékát állták, míg a maradék 62 százalékot a rendezők gazdálkodták ki elsősorban szponzori pénzekből és kisebb részben jegybevételekből.
Az igazgató megjegyezte: a mostani gazdasági helyzetben nem valószínű, hogy emelhetnek a jegyek árán, így nagy szükségük van a támogató cégekre, amelyekkel az anyagiakon túl is szorosan együttműködnek.
Zimányi Zsófia elmondta, hogy az állami támogatók közül kiemelkedik az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium, amely a Magyar Turizmus Zrt.-n keresztül biztosítja a forrásokat, a befektetés azonban bőségesen megtérül.
A nemzetközi hírű rendezvény turisztikai vonzereje még így is óriási: összességében mintegy 3 milliárd forintotot hagynak itt a külföldi látogatók - tette hozzá.
Hanganyag: Kocsonya Zoltán