Nyitókép: Poulssen/Getty Images

Kigyomlálja portfólióját az Unilever, több márkát is áruba bocsáthat

Infostart
2024. december 3. 07:03
Jelentősen átalakítani készül portfólióját az Unilever, ezért több élelmiszeripari márkától is megválhat, az eladások összege akár az egymilliárd eurót is elérheti. A vezérigazgató szerint a vállalatbirodalom célja a fókuszáltabb működés és az élelmiszer-üzletág racionalizálása.

Hein Schumacher, az Unilever vezérigazgatója a holland FD pénzügyi napilapnak nyilatkozva elmondta, hogy a vállalat több élelmiszermárkától is megválhat, a tervezett eladások összértéke pedig az egymilliárd eurót is meghaladhatja - írja a Portfolio.

A vezérigazgató azt nem részletezte, hogy pontosan mely márkákról lehet szó, ám a Reuters információi szerint a holland Unox és Conimex is értékesítésre kerülhet, valamint Nagy-Britanniában és egyéb európai országokban is eladhatnak kisebb márkákat.

Az Unilever világszerte 400 márkát birtokol, és tavaly már megkezdte tevékenységének átalakítását.

A vállalatbirodalom célja, hogy nagyobb hangsúlyt fektessenek a 30 legnagyobb márka marketingjére és racionalizálják az európai üzleti tevékenységet.

Márciusban kiválasztották ennek keretében a jégkrém üzletágat, olyan nevekkel, mint a Magnum és a Ben & Jerry's.

Hein Schumacher hangsúlyozta, hogy nem minden olyan márkától szabadulnak meg, ami nem illeszkedik tökéletesen a stratégiába. Mint mondta, az Unilever nem tart kiárusítást, mindig lesznek olyan brandek, amik kevéssé illeszkednek, de a cégcsoport részei maradnak.

Az Unilever lépése is beleillik abba a vállalati tendenciába, hogy a fogyasztási cikkeket gyártó nagyvállalatok igyekeznek optimalizálni portfóliójukat, és a legnyereségesebb, illetve legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező márkákra összpontosítani erőforrásaikat.