A divatáruházlánc Edinburgh-i call centerében december 14-én lesz az utolsó munkanakp, ezt követően 150 ember veszíti el a munkahelyét - írja a Retail Gazette híradása nyomán az Origo. Ezután a jövő év márciusáig a szervezeti egységnek otthont adó irodákat is felszámolják.
A dolgozókat már augusztusban tájékoztatták arról, hogy nagy valószínűséggel felszámolják az egységüket, bár akkor még arra hivatkoztak, hogy 2025-ben lejár az iroda bérleti szerződése. Ám kiderült, hogy ennél többről van szó:
a H&M nyilatkozatában a növekvő versenyt, a fogyasztói szokások megváltozását, valamint a növekvő működtetési költségeket nevezte meg a call center bezárásának okaiként.
Különösebben azonban egyik pontot sem részletezték. A vállalat szerint szeptembertől novemberig folyamatosan egyeztettek munkatársaikkal arról, hogyan tudnák könnyebbé tenni helyzetüket. Voltak munkavállalók, akik segítséget kaptak ahhoz, hogy más munkáltatóknál folytassák pályafutásukat hasonló körben, de olyanok is, akik azt jelezték, egyébként is a felmondást tervezték.
A BBC azt írja, a 150 munkahely megszűnésével a skót kormány is foglalkozik, a kormányszóvivő szerint "ez az időszak különösen nehéz az érintett munkavállalóknak és családjaiknak". Emellett közölte azt is, hogy a céggel szoros együttműködésben igyekeznek mérsékelni az elbocsátások hatásait, és próbálnak elhelyezkedési lehetőséget nyújtani az alkalmazottaknak.