Nyitókép: Unsplash

Először fordult elő ilyen: a BYD előzte a Teslát

Infostart
2024. november 1. 08:16
Még nincs szó totális trónfosztásról, hiszen ha csak a tisztán elektromos autók eladását nézzük, akkor a Tesla még mindig piacvezető.

Szerdán a BYD 201,12 milliárd jüan (28,24 milliárd dollár, vagyis több mint 10,6 billió forint) bevételt jelentett a szeptember 30-án zárult negyedéves időszakra, ami 24 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit - írja a CNBC híradása nyomán a Telex.

Hozzáteszik, ami még ennél is érdekesebb, hogy ez az összeg meghaladta a Tesla ugyanerre az időszakra jelentett 25,18 milliárd dolláros bevételét.

Azaz 2024 harmadik negyedévére (e tekintetben) a kínai vállalat lett a világ vezető elektromosautó-gyártója, annyi pontosítással, hogy a BYD hibrid járműveket is árul, nem csak villanyautókat.

Mint írják, a BYD már augusztusban rekordszámú autót értékesített, a kínai cég eladásainak felét még a hibrid modellek teszik ki. A profitok tekintetében még mindig a Tesla vezet, ugyanis nettó eredményben az amerikai gyártó július és szeptember között 2,18 milliárd dollárt ért el, ezzel ami 16,2 százalékkal növelte az egy évvel korábbi szintet. A BYD ugyanebben az időszakban 11,5 százalékkal, 11,6 milliárd jüanra növelte nyereségét.

Továbbá a Tesla továbbra is vezet az év eleji eladások terén 71,98 milliárd dollárral, kissé megelőzve csupán a BYD-et annak nagyjából 70,53 milliárd dolláros összbevételével.

A BYD hazai pályáján, vagyis Kínában is komoly versenytársa a Tesla a cégnek, szeptemberben a Model Y maradt a legtöbbet vásárolt akkumulátoros elektromos autó. Nem sokkal lemaradva a második helyen végzett a BYD Seagull típusa.

A lap megjegyzi, a verseny a közeljövőben valószínűleg még élesebbé válik a gyártók között az EU által kivetett, a héten életbe lépett védővámok miatt. Ez az EU-nak is érdeke lehet, mert a kínai válaszlépéssel rosszabb helyzetbe kerülhetnek az oda exportáló európai autógyártók.