Nyitókép: MTI/EPA/Christian Essler

Újabb rész omlott le a drezdai Carola-hídról – versenyt futnak az idővel mentést végzők

Infostart
2024. szeptember 13. 20:16
Vasárnapra el kellene bontani a szerdán leomlott hidat, mert érkezik az árhullám az Elbán.

A Carola-híd a szászországi főváros, Drezda egyik fő közlekedési ütőerének számított. Ez azonban már a múlté, az Elbán átívelő híd egy 100 méteres szakasza ugyanis szerda hajnalban leomlott. Az ok egyelőre még nem ismert, a hatóságok szerint az azonban szinte teljes mértékben kizárt, hogy külső beavatkozás történt volna. A híd menthetetlen, meg is kezdődött hivatalos bontása. Ezt megelőzően azonban egy további hídrész magától omlott a folyóba.

Az illetékesek egy nappal a történtek után csütörtökön az esti órákban kezdték a bontást. A munkálatok közben ugyanakkor péntekre virradóan a híd egy másik szakasza az elsőhöz hasonlóan leomlott. Az ellenőrzött és elkerülhetetlen bontás az esti óráktól tulajdonképpen már folyamatban volt, amikor az éjszaka folyamán az újabb omlás történt. Beszámolók szerint mindez még inkább megnehezítette a bontók munkáját, ami amúgy sem könnyű az ítéletidő miatt.

A feladat kettős, egyrészt a hivatalos bontás mellett rohamléptekben van szükség a folyóba zuhant hídmaradványok eltávolítására. A határidő vasárnap este, a rendkívül heves esőzések miatt akkorra várják ugyanis az Elba tetőzését, illetve áradását. Fogy az idő – fogalmaztak a hatóságok, utalva arra is, hogy az Elbában lévő törmelék a közelgő árvíz esetén veszélyt jelenthet.

A tűzoltóság szóvivője nem zárta ki azt sem, hogy a híd további részeinek omlása következhet be. A beszámolók szerint csütörtök este két egymást követő "hivatalos" robbantással kezdték a munkát. Az elsővel a villamosvágányokat és a távhővezetékeket vágták szét, majd felrobbantották. A második robbantás nem sokkal éjfél előtt történt, amely már tényleges bontást jelentette.

Szerdán a híd azon része omlott össze, amelyen a villamos-, a kerékpáros- és a gyalogosforgalom haladt. A katasztrófa nem követelt áldozatokat, ami annak köszönhető, hogy az omlás hajnalban következett be. Értesülések szerint az utolsó villamos tíz perccel a katasztrófa előtt ment át a hídon.

A belvízi szállítás a történtek miatt egyelőre teljesen megbénult. A "feladatot" átmenetileg vonatok és teherautók végzik. A hidat 1967 és 1971 között építették.