Nyitókép: Pixabay

Megelégelte az amerikai fogyasztóvédelem a kamuértékeléseket

Infostart
2024. augusztus 16. 20:06
Aki nem tartja be a tiltást, több mint 50 ezer dollárt is fizethet.

Az Egyesült Államok szövetségi kereskedelmi felügyelete (FTC) megtiltotta a vásárlói értékelések marketingcélú felhasználását. A 60 nap múlva életbe lépő szabályok értelmében tilos lesz megtévesztő, mesterséges intelligenciákkal generált értékelések közzététele, a negatív vélemények cenzúrája vagy harmadik féltől pozitív értékelések megvásárlása - írja az Index.

A szabálysértőkre esetenként legfeljebb 50 175 dollár büntetés szabható ki. Az új szabályozás értelmében:

  • tilos MI által generált vagy olyantól származó értékelés közzététele, aki a valóságban nem próbálta ki az adott terméket vagy szolgáltatást;
  • a vállalkozások nem vásárolhatnak pozitív vagy negatív értékeléseket;
  • aki cég nevében ír, világosan jeleznie kell ilyen kötődését;
  • egy cég nem működtethet függetlennek tűnő, de marketingcélú értékelő oldalt;
  • tilos jogi vagy fizikai fenyegetéssel valakit negatív értékelés eltávolítására kényszeríteni;
  • tilos robotokkal vagy feltört fiókokkal generált hamis közösségimédia-aktivitást, lájkokat, követőket vagy megtekintéseket árusítani.

Az online kereskedelmi oldalakon gyakoriak a hamis értékelések, az Amazon internetes áruház 2020-ban 200 millió ilyen értékelést távolított el. A szövegeket generáló mesterséges intelligenciák megjelenése azóta jelentősen megkönnyítette az értékelésekkel manipulálók tevékenységét, és rontotta a vásárlói tájékozódás hatásfokát - írja a portál.