Nyitókép: danm / Getty Images

Ez a szupervonat járhat a Budapest-Belgrád vasútvonalon - fotó

Infostart
2024. június 12. 19:04
A CRRC Changchun leszállította az első hármat abból az öt elektromos motorvonatból, amit a szerb vasúttársaság, a Srbijavoz rendelt a Belgrád–Szabadka gyorsvasútra.

A Szokó , azaz Sólyom fantázianevű, Intercity szolgáltatás már működik Szabadka és Belgrád között, de a vonalon jelenleg Stadler motorvonatok közlekednek. A kapacitásbővítéshez, illetve ahhoz, hogy legyen jármű a teljes (Budapest-Belgrád) szakaszra új vonatokat is be kellett szereznie a szerb vasúttársaságnak - írta a Totalcar.

Összesen öt Sólyom motorvonatot rendelt szerb vasúttársaság tavaly októberben, az 54 millió eurós (nagyjából 21 milliárd forintos) megrendelést Goran Vesić, a Közlekedési és Infrastrukturális Minisztérium minisztere írta alá akkor Pekingben. Az első vonat május elején érkezett Belgrádba, majd azt újabb kettő követte nemrég, zek közül mutattak az egyiket mutatták be most.

A négy kocsiból álló motorvonat 104 méter hosszú, 242 üléssel, amiből 45 első osztályú. A vonaton vannak kerékpárszállítására alkalmas, illetve alacsonypadlós szekciók is. Az új CRRC szerelvények 200 kilométerórás sebességgel közlekednek majd a szerb főváros és Szabadka között. Amikor pedig átadják a forgalomnak a Budapest-Szabadka szakaszt is - a tervek szerint 2025 végén -, akkor ezek motorvonatok a magyar fővárosba is eljuthatnak, ha addig meg tudják szerezni a magyar hatósági engedélyeket.

A portál megjegyzi, hogy ez utóbbi kihívás lehet, ugyanis Magyarországon - az uniós tagság miatt - szigorúbbak a szabályok a vasúti járművekre, mint déli szomszédunknál. Illetve sok tanulsággal szolgálhat, hogy korábban Csehországban a kínai járművek nem kapták meg a hatósági engedélyeket és végül a két érdeklődő vasúttársaság is visszalépett a vásárlási szándékától.