A Netflix profitja megugrott, mivel a világ legnagyobb streaming szolgáltatása több millió új előfizetővel bővült - írja a The Guardian híradása nyomán az Economx. A szolgáltató előfizetői tábora 9,3 millió új előfizetővel bővült a legutóbbi negyedévben, ami több, mint amire a Wall Street-i elemzők számítottak. Így már rekordszámú, 169,6 millió előfizetője van világszerte.
A vállalat részvényei azonban csütörtökön a záráson kívüli kereskedés során 2 százalékot estek, miután az évforduló óta csaknem harmadával emelkedtek. Eközben a streamingszolgáltató a sikersorozatok mellett már élő sport- és e-sport közvetítésekbe is befektet. A vállalat a részvényeseknek szerda este küldött levelében bejelentette, hogy 2025-től nem hozza nyilvánosságra, hány előfizetője is van.
A Netflix bevétele 15 százalékkal 9,4 milliárd dollárra nőtt a március 31-ével zárult három hónapban. A nettó nyereség ugyanebben az időszakban 79 százalékkal, 2,3 milliárd dollárra ugrott.
Mint írja a lap, a kaliforniai székhelyű Netflix a streaming-forradalom úttörője, a nagy filmipari vállalatok még mindig azon dolgoznak, hogy felzárkózzanak hozzá, és nyereséget termeljenek az elérhető tartalmaikkal.
A pandémia fellendülést hozott az előfizetők számában, ám 2022-ben megtorpant a növekedés a korlátozások feloldásával. A Netflix részvényei azonban az elmúlt két évben megugrottak, mivel a vállalat a jelszómegosztás visszaszorításával támogatta a növekedést, és bevezette szolgáltatásának reklámokkal ellátott, olcsóbb változatát.
Michael Nathanson, a Moffett Nathanson vezető elemzője kijelentette: a Netflix már most a streaming-háború vitathatatlan győztese. A csoportra vonatkozó éves profit-előrejelzését feljavítva azt mondta, hogy a Netflix jelszómegosztás elleni fellépése újra felgyorsította a növekedést az Egyesült Államokban és Kanadában.