Az elképzelések szerint a jövőben nem a volán mellett elhelyezett karokkal, hanem a kormánykerékre szerelt kis gombokkal kellene vezérelni az irányjelzőt. Az sem kizárt, hogy az irányváltást érzékelve a kormány ad majd ki valamilyen hangot, arra ösztönözve a vezetőt, hogy indexeljen – írja az economx.hu.
Az „előzési asszisztensek” is számos lépést átvehetnek a sofőrtől: figyelhetik a jármű mögötti és az oldalsó teret, beállíthatják a jelzőt és irányíthatják az előzési manővert, de akár a vezető tükörbe vetett pillantására is reagálhatnak. A cél, hogy a technika kompenzálja az emberi hibákat.
Minderre azért van szükség, mert a legtöbb közúti balesetet a gyorshajtás mellett az irányváltás jelzésének elmulasztása okozza. Németországban 2022-ben mintegy 30 ezer ember sérült meg vagy halt meg olyan balesetben, amelyet a kanyarodó autók okoztak, miközben minden harmadik autóvezető nem jelez kanyarodáskor, sávváltáskor.
Az indexelés szabályai nem egyéniek, ezeket pontosan rögzítették: lekanyarodás, előzés, sávváltás esetében a jelzés kötelező. Ugyanakkor a szabályszegő sofőröket nehéz tetten érni, mert az ügy kivizsgáláshoz a rendőrautónak közvetlenül a mulasztó autó mögött kell haladnia.