A hamburgi kikötő Németország legnagyobb, Európa harmadik legforgalmasabb kikötője. Hatalmas méretét jelzi, hogy összesen hetvennégy négyzetkilométer kiterjedésű.
A Norddeutscher Rundfunk (NDR) beszámolója szerint
a tényleges idei kokainfogás jóval negyven tonna a felett lesz,
mivel még nem összesítették a teljes lefoglalt mennyiséget. Ilyen mennyiség évekkel ezelőtt elképzelhetetlen lett volna – fogalmazott a tudósítás, utalva arra, hogy nemcsak aktivizálódtak a kokaint Latin-Amerikában "bevásárló" bűnbandák, hanem felismerték a hamburgi kikötő szerepét az egyik leginkább elterjedt és az egyik legveszélyesebb kábítószer hasznosításában,
Az idei "kokainfejlemények" komolyan aggasztják a német hatóságokat, mert egyre nagyobb kokainmennyiség éri el Európát. A vámosok körében egyfajta "ökölszabálynak" számít, hogy minden egyes talált kokainkilogramm után további kilenc kerül észrevétlenül az európai piacra.
A kokainkereskedelemből a szervezett bűnözés rendkívüli hasznot húz. Ez is magyarázza, hogy az Európa legnagyobb kikötőjének számító Rotterdamban, valamint Antwerpenben rendkívül brutálisak a csempészbandák közötti viták, amelyek nem ritkán halálos áldozatokat követelnek.
Tavaly számos lövöldözés volt Hamburgban is, amelyek a hatóságok szerint a kábítószerbandákkal álltak kapcsolatban. Ez egyértelműen jelzi, hogy a kikötő egyre vonzóbb a bűnözök számára.
Problémát jelent az is, hogy a szervezett bűnözés immár célzottan igyekszik megvetni a lábát a német északi-tengeri kikötőkben, így Hamburg mellett a bremerhaveni kikötőben is. A kikötő logisztika területén dolgozókat a bűnözők egyre gyakrabban "környékezik meg". A többi között azt próbálják kideríteni, hogy közülük ki az, aki leginkább pénzügyi nehézségekkel küszködik, és ezáltal könnyebben bevonható a "társbűnözői" tevékenysége. Az NDR információi szerint ebből a célból a bűnözők rendkívül "bőkezűek", és a legegyszerűbb szolgáltatásért is hajlandók több ezer eurót fizetni.
A vámhatóság a rendőrséggel együttműködve most azon dolgozik, hogy az északi-tengeri német kikötőket biztonságosabbá tegye. Ehhez hozzátartozik, hogy a kikötői logisztika területén dolgozókban tudatosítsák a szervezett bűnözés veszélyét.