Idén is közzétette az ausztrál Compare the Market piacelemző szervezet, hogy az adott évben éppen melyik autómárkára kerestek rá a legtöbben a világon - írja a Portfolio. A Toyota annak ellenére is őrzi negyedik éve az elsőségét, hogy közben az ügyfélszempontok jelentősen átalakultak. Az intézet 2018 óta minden év végén elvégzi a kutatást, amely a Google Trends adatai alapján készül. Országonként prezentálják, hogy melyik helyen mi a legnépszerűbb autómárka az internetes keresések szerint.
Az eredmények beszédesek, 2020 óta nem lehet megingatni a japán autómárka első helyezését. A 155 vizsgált országból összesen 64-ben kerestek rá a legtöbbször a Toyotára, míg több országban is dobogós helyezést ért el. Második helyen a Tesla található, amely az elektromos autók forradalmának köszönhetően egyre népszerűbb a vásárlók körében. A harmadik helyen a német BMW végzett.
A portál azt írja, fontos megjegyezni, hogy a hasonló felmérések nem alkotnak pontos képet a világ autóspiacáról, ugyanis jelentős eltérések vannak az egyes országok lehetőségei között, ezért sokkal fontosabb egy nagy és stabil piacon megszerezni az elsőséget, mint mondjuk egy kisebb vásárlóerővel bíró afrikai országban.
Az elemzés másik nagy kritikája, hogy nem összesítette az adatokat, ezért nem derül ki, hogy a világon összesen melyik autómárkára voltak a legtöbben kíváncsiak. Hozzáteszik: könnyen meglehet, hogy a legnagyobb lakosságú országok keresései teljesen felborítanának egy hasonló rangsort az egész világra vetítve.