A német biztosítótársaságok országos szövetségének (GDV) adatai szerint az elmúlt évben Németországban 12 277, Casco-biztosítással rendelkező gépkocsit "kötöttek el". A tolvajok élénkülő tevékenységére utal, hogy pontosan 25 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, azaz 2021-ben. A szövetség a keletkezett gazdasági kárt mintegy 250 millió euróra becsülte.
A biztosítóknak lopásonként mindez átlagosan 20 300 eurós kártérítési kifizetést jelentett.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a 2022-es "élénkülés" még mindig elmaradt a járvány előtti évek adataitól. 2019-ben, azaz a Covid németországi megjelenése előtti utolsó évben a biztosítóknak több mint 14 ezer lopást jelentettek.
Ami a 2022-ben eltulajdonított gépkocsi márkákat illeti, a tolvajok igencsak igényesek voltak. Különösen kedveltek voltak a városi használatra is alkalmas terepjáró SUV modellek. Közülük is a negyedik generációs Grand Cherokee dzsipek vezették az ellopott modellek listáját, de nem vetették meg a Range Rovereket, de még a Lexus NX vagy épp a Toyota Land Cruiser modelleket sem.
A lopási kedv a statisztika szerint eltérő volt az egyes tartományokban. A legtöbb gépkocsit az önálló tartománynak számító Berlinben tulajdonították el.
Csaknem minden negyedik ellopott autó – pontosan 2924 – berlini rendszámú volt.
A területét tekintve legnagyobb német tartomány, Bajorországban viszont "mindössze" 413 Casco-biztosított autó tűnt el.
A biztosítók szövetsége szerint ebből a szempontból Bajorország mellett leginkább Baden-Württenbergben, valamint Türingiában és Rajna-Pfalz tartományban kellett legkevésbé aggódniuk a gépkocsik tulajdonosainak.
A hivatalos adatok szerint ugyanakkor 2022-ben a megelőző esztendőhöz képest jelentősen növekedett azoknak a tolvajoknak a száma, akik a komplett jármű helyett az általuk feltört autó különböző részeivel is beérték. Így tavaly leginkább a fedélzeti komputerekre, a kormánykerekekre vagy épp a légzsákokra utaztak a szakosodott alkatrésztolvajok.