Viorel Istrate szakszervezeti főtitkár az Agerpres hírügynökség közlése szerint bejelentette: ebben az időintervallumban minden vonatot leállítanak a tanulócsoportokat szállító szerelvények kivételével.
A szakszervezeti vezető szerint minden kormány azt ígérte, hogy megoldja az ágazatban felgyülemlett problémákat, de a politikusok prioritási listája sosem egyezik meg a vasutasok és az utazóközönség prioritásaival, és
a román vasút immár évek óta a „klinikai halál állapotában van”.
Istrate szerint a román vasúti hálózat és az azon közlekedő vonatok európai szintre emeléséhez az európai partnerekkel összehangolt szakszerű országprojektre és több tízmilliárd eurós beruházásra lenne szükség.
Mint mondta, jelenleg beruházási terv sem létezik az elavult mozdony- és vagonpark teljes lecserélésére, márpedig ilyen körülmények között az utasok nem fognak visszatérni a vonatokra. Vonzó bérezési feltételek nélkül a kiöregedő vasutasnemzedéket sem lesz, aki pótolja. A munkaerőhiány meghaladta már a 6000 embert, ezért a még meglévő alkalmazottak túlterheltek, a túlórák száma több tízezres nagyságrendű – sorolta a vasutasok panaszait a szakszervezeti főtitkár.
A kollektív munkaszerződésről március óta tárgyal a szakszervezeti szövetség a munkáltatóval, de azóta sem sikerült egyezségre jutniuk, így
jóváhagyott költségvetése sincs az ágazatnak, amit ezért szerinte „a teljes leállás fenyeget”.
A sztrájkoló vasutasok azt követelik a pénzügyminisztériumtól, hogy időben is korrekt módon folyósítsa az állami vasúttársaság működtetéséhez szükséges pénzalapokat, és kezdődjenek meg a stratégiai beruházások a járműpark lecserélésére, hogy a vasutasok és az utasok is „megszabaduljanak végre az óránként 45 kilométerrel zötykölődő, vagonoknak nevezett konzervdobozoktól, amelyek mindenkinek csak szenvedést okoznak” – idézte az Agerpres a szakszervezeti főtitkárt.