A tárcavezető hozzátette, hogy a javaslatot a következő napokban bemutatja uniós kollégáinak.
„Tíz eurós repülőjegyek az ökológiai átállás időszakában többé nem lehetségesek, nem tükrözik vissza az árat, amennyibe a bolygónknak kerülnek” – hangsúlyozta a francia miniszter, utalva a fapados légitársaságok bizonyos árpolitikájára.
Ezek a figyelemfelkeltő árak nem fedezik az egy utasra jutó valós költségeit a légi utazásnak, amely sokkal több üvegházhatású gáz kibocsátásával jár, mint a vasúti közlekedés – tette hozzá.
„Teljes mértékben vállalom azt az álláspontot, hogy a környezetszennyező tevékenységeket meg kell adóztatni az ökológiai átállásba történő beruházások érdekében” – jelezte Clément Beaune, miután a kormány már tervezi a légi közlekedésre kivetett úgynevezett „szolidaritási” adó emelését.
A szolidaritási adót minden Franciaországból induló légi járatra kiveti a kormány, és a befolyó összegből a vasúti fejlesztéseket finanszírozza. A költségvetési tervezet szerint az autópálya-társaságokra és a repülőjegyekre 2024-ben újabb adókat vetne ki a francia kormány.