A késések és a járatkiesések a 2022-es évben mintegy 244 millió embert érintettek Európában, ami az összesen repülőre szállt 795 millió légi utas 31 százalékát jelenti. A késésekkel érintettek aránya a koronavírus-világjárvány előtti évben, 2019-ben csak 24 százalék volt, amikor a kiszolgált utasok száma még jóval magasabb, 1,12 milliárd volt. A pontatlanságok tehát ráadásul úgy váltak gyakoribbá a tavalyi évre, hogy a légi utasszállítók - a pandémia előtti időszakhoz képest - még mindig ritkított menetrenddel közlekednek.
Tomasz Pawliszyn, az AirHelp vezetője elmondta, hogy különösen a nyári időszakban vált világossá, hogy a repülőterek és a légitársaságok nincsenek felkészülve a légi közlekedés járvány utáni ismételt felpörgésére.
A repülővel nyaralni utazók mintegy 40 százalékát érintették késések a repülőtereken.
Pawliszyn szerint 2023-ra sem várható javulás ezen a téren, mert a munkaerőhiány továbbra is komoly gondot okoz, és sztrájkok is nehezítik a légi közlekedést.