Ezeket a buszokat nem a földből kitermelt földgázzal, hanem a helyi szemétlerakókból származó, a szerves hulladékok (növényi, kommunális, zöldhulladék) lebomlása során keletkező biogázzal hajtják, amit a kifejezetten erre a célra létesített gáztöltőállomáson juttatnak az autóbuszok gáztartályaiba. Erről a gvnmagazine.com cikke nyomán a vezess.hu -n olvashatunk.
Egy jármű megtankolása ily módon mindössze 4 percet vesz igénybe, és a biogázzal hajtott Castrosua New City buszok egy feltöltéssel 300 kilométert képesek megtenni.
Ezen buszok gázmotorjai a dízellel közel azonos teljesítményt képviselnek,
mivel valamennyi járművet 335 lóerős blokkokkal gyártják.
A megoldással nemcsak a szolgáltató jár jól, hanem a környezet is, hiszen a biogázzal hajtott autóbuszok 90 százalékkal kevesebb szén-dioxidot, 70 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot és 90 százalékkal kevesebb szilárd-részecskét bocsátanak ki a dízelüzemű változatokhoz képest.
Mindemellett legalább 50 százalékkal csendesebben üzemeltethető,
ami jelentős mértékben javítja az utasok komfortérzetét.
A spanyol megoldás természetesen nem új keletű, Stockholmban például már nagyon régóta közlekednek biogázzal hajtott buszok. Ezen autóbuszok aránya a teljes flottát tekintve több mint 15 százalék.