Poggyászt címkéznek és osztanak el, valamint a terminálból a repülőkhöz a csomagokat szállító járműveket vezetik az ausztrál légitársaság magas rangú tisztviselői és irodai dolgozói azért, hogy a napi működés megoldott legyen, derült ki a The Australian lapból.
Az önkéntes feladatok elvégzésére akár heti öt napon át is beoszthatják a jelentkezőket három hónapos intervallumban, írja a Sky News.
Akik pozitív visszajelzést adnak az önkéntes feladatok elvégzésére, azokat először megfelelően kiképzik, majd Melbourne vagy Sydney repterére osztják be a megfelelő pozícióba.
"Augusztus közepétől három hónapon át fogják támogatni földi kiszolgáló partnereinket, akik a Qantas működéséért felelnek"
- írja a cikk.
"Világosan láttuk, hogy teljesítményünk nem felelt meg sem ügyfeleink elvárásainak, sem a magunkkal szemben támasztott követelményeknek, ezért minden tőlünk telhetőt megtettünk annak érdekében, hogy hogy javítsunk teljesítményünkön" - reagált a cikkre a légitársaság egy szóvivője. Nyilatkozatából az is kiderül, hogy már húsvét óta fut a program a Qantasnál. Eddig kétszázan vettek benne részt.
"Miközben kezeljük az évtizedek óta legszűkebb munkaerőpiaccal párosuló, rekordméretű influenzaszezon, valamint a friss koronavírusos esetek hatásait, a következő három hónapban is folytatjuk a vészhelyzeti tervezést a repülőtér egész területén" - tette hozzá a szóvivő.
A Qantast korábban a legjobb légitársaságok közt jegyezték, a múlt hónapban azonban kiesett a legjobb minősítéssel rendelkezők ötös élmezőnyéből. Versenytársaihoz hasonlóan a Qantas utasait is zavarta a sok járattörlés, a hosszú sorban állási idő, az elveszett poggyász és az ügyfélszolgálat nehéz elérhetősége.
Kétmilliárd dollárnyi kormánysegélyt kaptak
a koronavírus hatásának enyhítésére, de 1700 poggyászkezeléssel foglalkozó munkatársukat el is bocsátották. Ezt a lépést az ausztrál szövetségi bíróság jogellenesnek ítélte, de a Qantas fellebbez.