A Portfolio felidézi: a németországi választások előtt a kampány egyik fontos témája volt a sebességkorlátozás kérdése. A leköszönő kancellár mögött álló konzervatív CDU/CSU szövetség, a liberális Szabad Demokraták (FDP) és a szélsőjobboldali Alternatíva Németországért (AfD) egyaránt ellenzi a sebességkorlátozás bevezetését az autópályákon, míg a balközép Szociáldemokraták (SPD), a Zöldek és a szocialista Baloldal (Die Linke) támogatja.
Sőt, a Zöldek nemcsak 130 km/h-s korlátozást javasolnak, hanem 120 km/h-ra csökkentenék a megengedett sebességet az autópályák azon szakaszain, amelyek közel esnek a városokhoz. Emellett 2030-tól betiltanák a benzines és dízel autók értékesítését, a konkrét céldátum kijelölését azonban a szociáldemokraták nem támogatják.
A német közszolgálati televízió, az ARD nemrég közzétett közvélemény-kutatása szerint a megkérdezettek 53 százaléka gondolja úgy, hogy az autópályákon 130 km/h-s sebességkorlátozást kell bevezetni, 44 százaléka pedig ellenzi a korlátozást.
Az Auto Motor und Sport nevű német autós újságnak nyilatkozó Sebastian Vettel szerint nem kérdéses, hogy sebességkorlátozásra van szükség Németországban.
A gazdasági lap emlékeztet, miközben Németországban sokan nem támogatják a sebességkorlátozást az autópályákon, addig az Európai Parlament állásfoglalása szerint a járművek biztonságos sebességszintjét 30 km/h-ra kéne mérsékelni a lakott területeken és ott, ahol sok a gyalogos és a kerékpáros. Ismeretes, az uniónak nem sikerült megvalósítani azt a célját, hogy 2010 és 2020 között a felére szorítsa le a halálos közlekedési balesetek számát, a közúti balesetek halálozási aránya csak 36 százalékkal csökkent.