A stuttgarti székhelyű vállalat közleményében megerősítette, hogy a teherautókat és autóbuszokat gyártó üzletágát (Daimler Truck) önálló vállalattá alakítja át, független menedzsmenttel, vállalatirányítással, ideértve egy független felügyelőbizottsági elnököt. A cél az, hogy a Daimler Trucks megfeleljen a DAX-index kosarát alkotó vállalatok számára előírt feltételeknek.
A Daimler kettéválasztása és a Daimler Truck részvényeinek a frankfurti tőzsdére való bevezetése 2021 végéig befejeződik a tervek szerint. A teherautók és autóbuszok gyártásának leválasztásával megmaradó üzletág,
a prémium kategóriás személyautókra és a minibuszokra koncentráló vállalatot idővel átnevezik Mercedes-Benzre.
A Daimler szerkezeti átalakításával az a cél, hogy teljes mértékben kiaknázzák a jövőbeni üzleti lehetőségeket, amelyeket a zéró emisszió, azaz az autók zéró károsanyag-kibocsátása és az önvezető technológiák piacának fejlődése határoz meg.
Már decemberben felröppentek azok a hírek, miszerint a Daimler a haszongépjármű-gyártó érdekeltség leválasztásáról gondolkodik, miután a koronavírus-válság erősen megterhelte a teherautó- és autóbuszgyártást. A tavalyi első kilenc hónapban mind a darabszám szerinti értékesítés, mind a bevétel erősen visszaesett, az üzemi eredmény az előző évi egy százalékára, 32 millió euróra zuhant.
A napokban közölt előzetes adatok szerint a Daimler csoport kamatok és adózás előtti eredménye (EBIT) 6,6 milliárd euró volt, ami kedvezőbb az elemzők által várt 5,24 milliárdnál. A Mercedes-Benz személyautók és minibuszok 5,17 milliárd euró, a teherautó- és az autóbuszgyártó üzletág viszont csak 525 millió euró kamatok és adózás előtti eredményt tudott felmutatni. A részletes negyedik negyedéves és éves adatokat február 18-án teszi közzé a vállalat.
A Daimler-részvények szerdán 8,91 százalékos pluszban zártak a frankfurti tőzsdén, csütörtök délelőtt pedig 2,71 százalékos nyereségben, 65,76 eurón forogtak a papírok. Az egy évvel ezelőtt szinthez képest több mint 50 százalékkal magasabb az árfolyam.