Nyitókép: Pixabay

Aggasztó, mennyire rákaptak az elektronikus cigire az amerikai tinik

Infostart
2019. december 20. 22:03
Kezd kikopni a hagyományos dohányfogyasztás az amerikai iskolások körében.

Az elektromos cigaretta nem csak az idősebbek között népszerű, az iskolások is fogyasztják, és nem kevesen teszik ezt: egy, az Egyesült Államokra vonatkozó felmérés szerint ma már dupla annyian fogyasztanak elektromos eszközből dohányt, mint egy évvel korábban. Ez az amerikai fiatalok majdnem 21 százalékát jelenti - írja a HVG.

Az elektromos cigaretták terjedése miatt az amerikai kongresszus új törvényt fogadott el,

amelynek értelmében országszerte megemelik valamennyi dohánytermék, köztük az elektromos cigaretták vásárlásához előírt korhatárt 18 évesről 21 évesre.

Felmérések szerint a fiatalabb korosztályok annyira rákaptak az e-cigire, hogy alkoholt már nem is igazán fogyasztanak, a pénzüket inkább az újfajta dohánytermékekre költik. Az orvosok szerint ezek a cigaretták a felelősek az elszaporodó súlyos tüdőbetegségekért és halálesetekért, bár a konkrét kiváltó okok még ismeretlenek.

Az amerikai kormányzat szeptemberben még azt tervezte, hogy

teljesen betiltják a fiatalok körében legkeresettebb ízesített e-cigarettákat.

Bár maga Donald Trump is támogatta a tervet, végül (sajtóhírek szerint) a tanácsadói meggyőzték, hogy ezzel a döntéssel szavazókat veszíthet a jövő évi választásokon.

Közben az a cég, amely az e-cigaretták legnagyobb gyártója az Egyesült Államokban, önszántából befejezte a gyümölcs ízesítésű termékek forgalmazását, azzal az indokkal, hogy a gyümölcs íze elnyomja a dohány ízét.

A szakemberek szerint éppen az ízesítés akadályozza a fogyasztókat abban, hogy felmérjék, mennyi dohányt szívtak el.

Az Amerikai Orvosi Szövetség egyik szaklapjában nemrég megjelent tanulmány szerint nagy mennyiségű rákkeltő anyagot tartalmaznak egyes aromás elektromos cigaretták: a kutatók a rákkeltő pulegon vegyület aggasztóan nagy koncentrációját mutatták ki a mentolos és mentás e-cigarettákban és égésmentes dohánytermékekben.