A vagyonát gyorsétkezdékkel megalapozó, Stefan Mandachi saját költségén építtette meg az első, mindössze egy méter hosszú autópálya-szakaszt a kelet-romániai Suceava megyében, tiltakozásul amiatt, hogy Moldva maradt az ország egyetlen olyan történelmi régiója, ahol eddig egy méter sztráda sem épült.
Az erről készült látványos reklámfilmben, amelyet a video-megosztókon és a hírtelevíziók adásaiban milliók láttak, Mandachi maga buzdított mindenkit, akit zavar Románia elmaradottsága a gyorsforgalmi utak terén, hogy március 15-én, 15 órakor tevékenysége 15 perces megszakításával fejezze ki nemtetszését.
A "Románia autópályákat akar" felhíváshoz a - szexuális zaklatások ellen alakult nemzetközi MeToo mozgalom mintájára - a #SiEu (én is) jelszó meghonosításával a legkülönfélébb emberek és szervezetek csatlakoztak.
A fuvarozókon, turisztikai és építőipari egyesületeken, a Román Kereskedelmi Kamrán kívül önkormányzatok, szakszervezetek, bankok, diákszervezetek, kórházak is csatlakoztak a munkabeszüntetéshez. Bukarest központjában az egyetemisták összefogózkodva "ember-sztrádát" alkottak, az egyik fővárosi masszázsszalon is bejelentette, hogy az országos megmozdulás idején negyedórával meghosszabbítja az éppen soron lévő vendégek kényeztetését.
Péntek délben a szociálliberális kormányt rendszeresen bíráló jobboldali
Klaus Iohannis államfő is sajtónyilatkozatban adta a tüntetők tudtára, hogy ő is mellettük áll.
Délután három órakor országszerte több száz kisebb-nagyobb vállalkozás függesztette fel a munkát, számos külföldön dolgozó román jelezte szolidaritását, de még a bukaresti kormány pénzügyminisztere, Eugen Teodorovici is kiált a minisztérium elé, jelezvén, hogy támogatja a megmozdulást.
A kormány vezető ereje, a Szociáldemokrata Párt elnöke, Liviu Dragnea számára nem tűnt ennyire szimpatikusnak a kezdeményezés: szerinte míg mások cirkuszt csinálnak, addig a kormány valódi sztrádákat épít. Szerinte "azok a ravaszkodók", akik azzal hencegnek, hogy építettek egy méter autópályát, jobban tették volna, ha pénzt adományoznak a valódi infrastruktúra-fejlesztésre.
A húszmillió lakosú Románia még mindig csak 763 kilométer autópályával rendelkezik, és egyelőre még a fővárosát sem sikerült bekapcsolnia Európa gyorsforgalmi úthálózatába.