Nyitókép: MTI/EPA

Tovább dagad a Ryanair-sztrájk

Infostart / MTI
2018. szeptember 27. 12:47
Német pilóták is csatlakoznak a Ryanair dolgozóinak több országra is kiterjedő pénteki részleges munkabeszüntetéséhez, emiatt 150 járatot töröltek Európa-szerte.

A társaság németországi pilótáinak érdekképviseleti szervezete

24 órás sztrájkot hirdetett péntek hajnali 3 órai kezdettel.

"Nem érkezett kedvezőbb javaslat az utolsó iparági fellépés, 2018. szeptember 12. óta. Eddig nem született megállapodás a Ryanair és a VC között" - áll a Vereinigung Cockpit (VC) szakszervezet közleményében.

Ezzel párhuzamosan a cég mintegy ezer német légiutaskísérőjét képviselő Verdi szakszervezet is arról számolt be, hogy fontolgatják a csatlakozást az akcióhoz.

Korábbi hírek szerint 150 pénteki járatát kényszerült törölni az ír diszkont légitársaság a belga, a holland, a német, az olasz, a portugál és a spanyol légiutaskísérők sztrájkja miatt. A 24 órás munkabeszüntetést meghirdető szakszervezetek azt közölték, hogy

havonta megismétlik az akciót, amíg nem teljesítik a követeléseiket.

Marianne Thyssen, az Európai Bizottság foglalkoztatásért felelős tagja szerdán Michael O'Leary-vel, a Ryanair vezérigazgatójával egyeztetett Brüsszelben, akit az uniós szabályozás betartására szólított fel, valamint arra, hogy a cég azokban az országokban kössön munkavállalói szerződést az alkalmazottaival, ahol élnek.

Jelenleg a légitársaság ugyanis dolgozóinak egy jelentős részét papíron Írországban foglalkoztatja, ami kedvezőtlen a számukra.

"Az uniós jog tiszteletben tartása nem olyasmi, amiről a dolgozóknak tárgyalniuk kellene, és nem is olyasmi, ami országonként eltérhet. Nem vagyok a Ryanair vagy a fapados üzleti modell ellen, de a nagy sikerrel nagy felelősség is jár. A belső piac nem valamifajta dzsungel: világos szabályok vonatkoznak a munkaerő mobilitására, a dolgozók védelmére" - szögezte le Marianne Thyssen.

O'Leary a találkozó után "irrelevánsnak" nevezte a bizottság követelését, mivel - mint közölte - már felajánlotta a szakszervezeteknek a szerződések ilyen irányú módosítását.

A CNE belga szakszervezet ugyanakkor jelezte: ez valóban így történt, de a változtatás csak 2020 márciusától lépne életbe és csak a munkavállalók felét érintené.

A személyzet a munkakörülményekre panaszkodik. Állításuk szerint még az ivóvízért is fizetniük kell a fedélzeten, betegszabadságra pedig kizárólag akkor mehetnek, ha személyesen jelennek meg az orvosi igazolással.