Magyar sikersztori a Porsche autógyárban

InfoRádió
2017. május 15. 09:17
Szorgalom, szerencse, tehetség a siker titka - fogalmazta meg Varga Péter a Portfolionak azokat az elengedhetetlen tulajdonságokat, amelyet Zalaegerszegről a Porsche autógyár designer székébe repítették. Ő és a csapata készíti a német autógyártó legújabb modelljeinek külső formatervét, így a legújabb 911-es Porschéét is.

Zalaegerszegről a Porschéig

A zalaegerszegi fiatalember a magyarországi érettségi után két évig egy németországi autóipari beszállítónál, a Dräxlmaiernél dolgozott tervezőként, majd diplomát szerzett a világ egyik legjobb dizájnerképzését adó felsőoktatási intézményében, a pforzheimi főiskolán.

Gyakornokként a Jaguárnál és a Porschénál dolgozott, diplomamunkáját utóbbinál készítette. 2004 óta tölt be különböző pozíciókat a Porsche külső dizájnjáért felelős csapatában.

Jelenleg Varga Péter - mint a portfolio.hu-nak adott interjújából kiderül - a Porschénál az autók, így a Porsche 911 és az új Panamera, a Cayenne és a Macan külső formatervezéséért felelős osztályvezető. Csapatában huszonnyolcan dolgoznak, külsősként pedig csaknem ötvenen segítik a munkájukat.

Az első autó, amin a Porschénál már a külső dizájnért felelős vezetőként dolgozott, a 2011 óta gyártott 911-es, vagyis a 991 első szériája volt, az aktuális modellek közül

a 718 Boxster és az új Panamera már az ő irányítása alatt nyerte el a külső formáját,

de hozzá tartozik a Porsche 2019-től gyártásba kerülő teljesen elektromos hajtású modelljének, a Misson E külső dizájnjának a tervezése is.

A siker titka

A designer arról is beszélt a portálnak, hogyan jutott el fiatalon, külföldiként a szakma csúcsára.

Varga Péter szerint a szorgalom elengedhetetlen, és bár szorgalmas és jó szakemberekből is sok van, a magyar dizájner szerint

minden pillanatban oda kell tennie magát az embernek, egy napra sem szabad kihagyni.

A másik dolog a szerencse, a harmadik fontos összetevő pedig a tehetség.

Az új 911-es egyike azoknak az autóknak, amelyek már egyértelműen az ő irányítása alatt nyerték el a külső formájukat.

A magyar dizájner szerint egyébként a Porsche-közeget is meg lehet szokni, az ember egy idő után "vak lesz", ő például

a korábbi Porschékon már csak a hibákat látja,

azt, hogy a következő szériákon mit kell majd máshogy csinálni.

Jelenleg a Porsche annyi autót ad el, mint még soha, ez jó visszajelzés, valószínűleg a dizájn jól működik - írt a portál.