Az egykor a Google autonóm mobilitási osztályaként működő, de tavaly decemberben önállóvá vált Waymo azt állítja bírósági keresetében, hogy Levandowski még Google-alkalmazottként
letöltött 14 ezer szigorúan titkos dokumentumot,
mielőtt távozott a cégtől, és létrehozta saját, szintén önvezető autókat fejlesztő cégét, amelyet aztán felvásárolt az Uber.
A Waymo szerint ez egy megtervezett akció volt, amely arra irányult, hogy a versenytárs megszerezze az üzleti titkait és a szellemi tulajdonát. Ami azért is kényes, mert a Waymo anyacége sok területen együttműködik az Uberrel.
Az egészre állítólag akkor derült fény, amikor az Uber belső levelezésére „véletlenül” felkerült egy waymós címzett: a beszélgetésben a LiDAR lézeres radarrendszer lelkét alkotó nyomtatott áramkört taglaltak, amely a megszólalásig hasonlít a Waymo által kifejlesztett, forradalmi áttörésnek tekintett technológiával.
Ezek után bukkantak rá, hogy Levandowski még távozása előtt a céges laptopjára 9,7 gigabájtnyi adatot mentett le a Waymo szerveréről, majd egy küldő meghajtóra másolta, a céges gépét teljesen letörölte, hogy eltüntesse a nyomokat.